تخریب بی سابقه منابع منطقه تحت کنترل کردهای سوریه توسط ترکیه

سرویس جهان- بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کردی در آلمان، در حملات ترکیه در روز 5 اکتبر گذشته 33 مدرسه، 15 میدان و چاه نفتی، 7 ایستگاه انتقال برق و چندین مرکز بهداشتی و بیمارستان تخریب شده است.

به گزارش کردپرس، مرکز تحقیقات کردی در آلمان که گزارشی میدانی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه ، بعد از حملات اوایل اکتبر گذشته ترکیه تهیه کرده از حجم گسترده تخریب تاسیسات و منابع مهم این منطقه خبر داده است.

 بر اساس این گزارش عمده حملات هوایی ترکیه در قامیشلو، حسکه، شهبا، دیرک، کوبانی، منبج و حومه گری سپی صورت گرفته است.

ارتش ترکیه در حملات هوایی خود 32 مدرسه، دهها ایستگاه توزیع و انتقال برق و گاز طبیعی و سوخت را هدف قرار داده و دهها نفر در این حملات جان خود را از دست داده اند.

زیاد رستم، رئیس بخش انرژی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه  با اشاره به این که دهها مرکز انتقال برق و گاز در حملات هوایی ترکیه هدف قرار گرفته، به این مرکز گفته است تخریب این زیرساختها باعث قطع برق و گاز میلیونها نفر از ساکنان شمال و شمال شرق سوریه شده است.

او تاکید کرد که اداره خودگردان منابع مالی لازم برای بازسازی و ترمیم زیرساختها را ندارد و امکان دریافت کمک های خارجی نیز کم است.

عگید عبدالمجید، رئیس میدان گازی سویدی نیز از هدف قرار گرفتن 15 میدان نفتی و گازی در حملات ترکیه خبر داد. او درباره زیانهای ناشی از قطع منابع سوختی و تاثیر آن بر زندگی ساکنان این مناطق گفت: این حملات باعث قطع آب و برق حدود 4.5 میلیون نفر از ساکنان این مناطق شده است.

کد خبر 2762641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha