ردیف مستقل بودجه اربعین ایلام را احیا کنید

سرویس ایلام - روزنامه نگار ایلامی در یادداشتی جهت احیای ردیف مستقل بودجه اربعین استان به استاندار و نمایندگان ایلام هشدار داد و نوشت: متأسفانه این بودجه از اختیار استان خارج و از لایحه بودجه بعنوان ردیف مستقل به نام استان ایلام، حذف شده و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا محمدمرادی روزنامه نگار پیشکسوت استان ایلام در این یادداشت نوشت:

کنگره عظیم اربعین حسینی یکی از رویدادهای بزرگ معنوی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و باشکوه در سطح جهان است و خوشبختانه هر ساله پرشورتر از سنوات قبل برگزار می شود.

یکی از مسیرهای پرتردد و استان های زائرپذیر در ایام اربعین حسینی، استان ایلام و دروازه عتبات عالیات، مهران است که به پایتخت خادمان زائران اربعین حسینی معروف شده و مردمان و مسئولان این دیار در این ایام معنوی، هر آنچه که داشته و دارند را در طبق اخلاص می گذارند و برای پذیرایی از زوار سر از پای نمی‌شناسند.

یکی از ردیف های بودجه ای که در سنوات گذشته و با پیگیری‌های مجدانه و دلسوزی‌های خالصانه مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، محقق شده و در ایجاد زیرساخت‌های اربعین حسینی در استان ایلام بسیار تأثیرگذار و گره‌گشا بوده است، «ردیف مستقل بودجه اربعین» برای ایجاد زیرساخت‌های گوناگون در استان ایلام بوده است.

همه مردم و مسئولان کشوری دانسته و می دانند که قریب ۶۰ درصد تردد زائران در ایام اربعین از طریق استان ایلام و مرز مهران صورت می گیرد و زیرساخت‌های این استان آنچنان که بایسته و شایسته است، بهبود نیافته و می طلبد که بدون هر گونه عذر و بهانه ای، بیش از پیش به این استان و دروازه اصلی ورود به عتبات عالیات، توجه نمایند و ردیف بودجه مستقل برای بهبود زیرساخت‌های این استان بویژه در حوزه راه‌ها را، بصورت مداوم و همیشگی لحاظ کنند.

استان ایلام برخلاف دیگر استان‌های برخوردار و زائرپذیر کشور در ایام اربعین، متأسفانه از زیرساخت‌های مناسب بویژه در حوزه راه‌ها برخوردار نیست و بهترین راه برای تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی، همین ردیف مستقل بودجه اربعین است و نباید به سبک و سیاق دوران سازندگی، این استان دیگربار از این موهبت بزرگ و بودجه و اعتبار مستقل و مؤثر، بی بهره بماند.

اینک که لایحه بودجه سال آینده کل کشور در حال تدوین است و احیاء این ردیف بودجه که از سال ۱۳۹۶ تا سال گذشته هر ساله به نام استان ایلام لحاظ شده بود و نقش بسزایی در ایجاد زیرساخت‌های حوزه اربعین حسینی در سطح استان ایلام داشته است، متأسفانه از اختیار استان خارج و از لایحه بودجه و بعنوان ردیف مستقل به نام استان ایلام، حذف شده و در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است و چنانچه احیاء نگردد، ظلم مضاعفی در حق این استان مظلوم و محروم و دروازه عتبات عالیات خواهد بود.

از استاندار ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که در این فرصت اندک، تمام هم و غم خود را برای احیاء این ردیف بودجه ای (ایجاد زیرساخت‌های اربعین حسینی در استان ایلام) در لایحه بودجه سال آینده، به کار گیرند و رایزنی‌ها را مضاعف کنند چرا که در صورت عدم تحقق این امر مهم و مؤثر، با توجه به استقبال کم نظیر زائران از مرز مهران و ضعف در زیرساخت ها، قطعاً در سنوات آینده مشکلات عدیده ای متوجه استان و زائران عزیز خواهد شد.

کد خبر 2762618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha