ناامیدی آمریکا از روند ساماندهی نیروهای کرد عراقی

سرویس جهان- سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا می گوید همکاران سابق او از ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان ناامید شده اند زیرا موانع زیادی بر سر ساماندهی نیروهای پیشمرگ وجود دارد.

به گزارش کردپرس، مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا و کادرهای نظامی ارتش این کشور که رابطه گسترده ای با مقامات اقلیم کردستان دارد، از ناامیدی آمریکا از تلاش برای سازماندهی نیروهای کرد عراقی و ادغام نیروهای وابسته به حزب دموکرات و اتحادیه میهنی در نیروهای تحت فرماندهی وزارت پیشمرگ دولت اقلیم کردستان عراق خبر داد.

او در مطلبی که در حاشیه مقاله ای درباره وضعیت ساماندهی نیروهای پیشمرگ حزبی و دولتی در اقلیم کردستان-در وبسایت اندیشکده تحقیقات روابط خارجی منتشر کرده- از ناامیدی همکاران سابق خود در وزارت دفاع آمریکا از روند اجرای طرح ساماندهی نیروهای کرد عراق تحت حمایت کشورهای آلمان، آمریکا، فرانسه و انگلیس خبر داد.

این مقام سابق نظامی ارتش آمریکا معتقد است تمایل جدی در میان مقامات ارشد دو حزب حاکم برای اجرایی شدن طرح ساماندهی نیروهای پیشمرگ وجود ندارد. البته او اشاره کرده است که مسائلی مانند بودجه و مناقشه اربیل و بغداد نیز در عدم اجرایی شدن این طرح تاثیر داشته است.

مایلز کاگینز که در حال حاضر سخنگوی شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان عراق است، می گوید بارها با مقامات نظامی اقلیم کردستان، فرماندهان و اعضای یگان های 70 و 80 نیروهای پیشمرگ وابسته به حزب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق گفتگو کرده و همه آنها بر لزوم اجرای ساماندهی نیروهای پیشمرگ تاکید کرده اند اما مشکلات ریشه ای مانع از اجرایی شدن این طرح شده است.

او اختلافات سیاسی میان دو حزب حاکم در اقلیم کردستان یعنی اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان عراق را مهم ترین مانع بر سر این موضوع دانسته و تاکید کرده است بن بست سیاسی بوجود آمده عامل اصلی عدم اجرای این طرح است.

مقام سابق ارتش آمریکا معتقد است مقامات نظامی آمریکا از روند بسیار کند اجرای طرح ساماندهی نیروهای پیشمرگ ناامید شده اند.

او با این حال ادعا کرده است که آمریکا در آینده ای نزدیک حضور خود در اقلیم کردستان و همکاری با این منطقه، بویژه در بعد نظامی را بیشتر خواهد کرد.

کد خبر 2762621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha