تخریب و تصرف عدوانی پر تکرارترین جرم در دیواندره

تخریب و تصرف عدوانی ، ایراد ضرب و جرح عمدی ، تصادفات رانندگی و سرقت 5 جرم پر تکرار در دیواندره می باشد

به گزارش کردپرس، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در آیین تکریم و معارفه دادستان دیواندره گفت : نقش دادستان در جامعه بصورت توام ، مجری عدالت و ناظر بر اجرای عدالت است.

 محمد جباری در این مراسم ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست در به شهادت رساندن ملت مظلوم فلسطین ، اظهار داشت : 18 اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به قوه قضاییه اختصاص پیدا کرده و در اصل 156 این قانون ، 5 وظیفه برای قوه قضاییه تعیین شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد : این وظایف شامل ، رسیدگی و صدور حکم ، حل اختلافات و تظلمات و شکایات – احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع – نظارت بر حسن اجرای قوانین – کشف جرم و تعقیب و مجازات مجرمین و اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه می باشد.

وی افزود : همچنین در بیش از 360 ماده از قانون آیین دادرسی کیفری وظایف دادستان را مشخص کرده که نشان از جایگاه خطیر آن در جامعه می باشد . وی تاکید کرد : تحقق و ایفای این وظایف رکین ، باید با مشارکت ادارات مختلف اجرایی صورت گیرد و همچنین از ظرفیت مردمی نیز بهره گرفته شود.

جباری نقش دادستان را بصورت توام مجری عدالت و ناظر بر اجرای عدالت در جامعه توصیف کرد و اضافه کرد : رعایت حقوق بزه دیده ، بزهکار و جامعه بر عهده دادستان است و باید عدالت اجتماعی با رعایت این موارد در جامعه محقق شود.

 دادستان عمومی و انقلاب سنندج ادامه داد : دیواندره جزء شهرستان های با میزان وقوع جرم پایین در استان است و 5 جرم پرتکرار این حوزه قضایی شامل ، تخریب و تصرف عدوانی ، ایراد ضرب و جرح عمدی ، تصادفات رانندگی و سرقت می باشد که می طلبد تا از ظرفیت صلح یاران و متنفذین در جهت کاهش جرایم در شهرستان استفاده مطلوبی شود .

 جباری بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز در محور سنندج به دیواندره تاکید کرد و افزود : مسیر رودخانه قزل اوزن از محدوده شهرستان های بیجار و دیواندره می گذرد و باید با برنامه ریزی های لازم در حفظ و صیانت از حریم و بستر این رودخانه که جزء حقوق عامه به شمار می رود ، اقدام شود.

در پایان این مراسم از زحمات سیروس پرویزی تقدیر شد و حکم انتصاب افشار امیر احمدی به عنوان دادستان جدید دیواندره به وی تقدیم شد.

کد خبر 2762304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha