پرونده مخلان آسایش عمومی با قاطعیت رسیدگی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: پرونده مربوط به اراذل و اوباش، حمل کنندگان سلاح های سرد و گرم و مخلان امنیت و آسایش عمومی، با قاطعیت و با صدور احکام متناسب و بازدارنده رسیدگی شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سید حسین حسینی در بازدید از حوزه قضایی مریوان و دیدار با قضات و کارمندان اداری شهرستان مریوان بر لزوم شناسایی متهمین شناسنامه دار و برخورد جدی و بدون مسامحه با هنجارشکنان و مرتکبین جرایم خشن در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: رسیدگی دقیق و به موقع پرونده های قضایی، کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایتمندی مردم را بدنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد:خدمت رسانی به مردم در هر جایگاه و هر سازمانی یک توفیق الهی است و باید با مسئولیت پذیری و دغدغه مندی بتوانیم تا حد ممکن موجبات رضایت مردم از دستگاه قضایی را محقق کنیم.

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در استان، اضافه کرد: اگر دغدغه مندی و مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به رسیدگی دقیق و به موقع در پرونده های قضایی وجود داشته باشد اطاله دادرسی کمتر خواهد شد و ارباب رجوع در زمان معین به حق خود می رسند.

وی ادامه داد: پذیرش درخواست اعسار آن دسته از محکومین جرایم مالی که پرونده های متعددی دارند، باید توسط دادرس واحد انجام شود.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی استان در راستای کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری باید وظایف و تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی بر مجازات های جایگزین حبس برای محکومین با محوریت خدمات عمومی تاکید کرد و افزود: کاهش پرونده های معوق در دادگستری استان سبب مراجعه کمتر مردم به دادگستری می شود و از سردرگمی و بلاتکلیفی ارباب رجوع جلوگیری خواهد شد.

وی بر پیگیری اجرای کامل طرح ساماندهی مرز باشماق توسط دستگاه های اجرایی ذیربط در استان تاکید و اضافه کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و بازرس کل استان موظفند تا با نظارت مستمر تا اجرای کامل طرح موصوف اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری کردستان از مشکلات جدی دادگستری استان را میزان بالای تقاضای انتقالی قضات به خارج از استان عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح جذب اختصاصی قضات بومی که به تایید ریاست محترم قوه قضاییه رسیده است، این مشکل مرتفع شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین دستور فوری بررسی وضعیت معدن شن و ماسه در جنگل های حوزه سعدآباد مریوان را صادر کرد.

کد خبر 2762088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha