توزیع ۱۵۰۴ مورد انواع تجهیزات کمکی توانبخشی در کردستان

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری یک هزار و ۵۰۴ مورد تجهیزات کمکی توانبخشی شامل تجهیزات کمکی جسمی - حرکتی، تجهیزات بینایی، تجهیزات شنوایی به افراد دارای معلولیت در استان کردستان واگذار شد.

فرزانه بهرامی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی کمک به استقلال و توانمندسازی معلولین و مشارکت افراد در فعالیت های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: یکی از راه های رسیدن به این مهم واگذاری تجهیزات کمکی توانبخشی شامل تجهیزات کمکی جسمی - حرکتی (ویلچر، عصا، واکر، تشک مواج و ...) تجهیزات بینایی (عصای نابینایان، لوح و قلم، انواع ساعت گویا، شطرنج نابینایان، ویس ریکوردر و ...) تجهیزات شنوایی (انواع سمعک و باتری سمعک) است.

معاون توانبخشی بهزیستی کردستان افزود: هر کدام از موارد فوق با توجه به اعلام نیاز مددجویان و ارزیابی کارشناسان تخصصی مربوطه بر اساس تصمیمات کمیته توانبخشی به افراد دارای معلولیت واگذار می شود که در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۷۸۵ مورد انواع تجهیزات جسمی شامل انواع ویلچر (CP، حمام، برقی، نوجوان، بزرگسال)، تشک مواج، توالت فرنگی و ... واگذار شده است.

بهرامی ضمن بیان اینکه در این راستا طی سال جاری ۷۱۹ سمعک خریداری شده است، ادامه داد: اولویت دریافت سمعک با دانش آموزان و دانشجویان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سمعک های خریداری شده به لحاظ کیفیت در رده بهترین های بازار است، یادآور شد: متقاضیان می توانند برای دریافت سمعک به مراکز مثبت زندگی یا تأمین و توسعه شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

کد خبر 2761716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha