تعداد دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان غربی به ۱۲۵ باب رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در هفته گردشگری با بهره‌برداری از دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در ارومیه، تعداد این دفاتر در سطح استان به ۱۲۵ باب رسید.

به‌گزارش کردپرس، مرتضی صفری در حاشیه بهره‌برداری از یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری به‌مناسبت هفته گردشگری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در طول هفته گردشگری چهار پروژه از جمله دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، یک باب هتل و یک باب واحد بوم‌گردی با مجموع سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش سهم گردشگری استان از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده افزود: این اداره‌کل با هدف توسعه و رونق گردشگری در سطح استان با اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

او تصریح کرد: با هدف معرفی ظرفیت‌های استان در کشورهای همسایه برای اولین بار آذربایجان غربی در جشنواره بین‌المللی وان ترکیه یک غرفه اجاره و حضور پیدا کرده است و نیز چند ماه پیش ۴۰ نفر از تورگردانان ترکیه در استان حضور پیدا کرده و در مدت چند روز از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان بازدید کردند تا با آشنایی بهتر، تورهای گردشگری ترکیه را به مقصد استان هدایت کنند.

صفری با اشاره به اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای حمایت از سرمایه‌گذاری آمادگی کامل دارد،  گفت: این استان ظرفیت خوبی برای ایجاد واحدهای اقامتی به‌ویژه واحدهای بوم‌گردی در روستاها دارد و از سرمایه‌گذاری مراکز تفریحی و گردشگری در استان حمایت انجام می‌شود.

او با اشاره به اجرای پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اظهار کرد: برای مثال در حال حاضر در ماکو یک هتل ۵ ستاره، در خوی یک هتل ۵ ستاره، در بازرگان یک هتل ۴ ستاره و دردر پلدشت یک هتل ۳ ستاره در حال ساخت است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مبادی وروری کشور به ویژه در پیرانشهر، سردشت و بازرگان و شهرهایی که پایانه مرزی وجود داشته شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم بوده و از سرمایه‌گذاران حمایت لازم انجام می‌شود.

صفری بیان کرد: همچنین در کنار افتتاح پروژه‌ها، جشنواره انگور ارومیه نیز با همکاری شهرداری به‌مناسبت هفته گردشگری در حال برگزاری بوده که جای دارد از شهرداری ارومیه برای برگزاری این جشنواره تقدیر شود.

کد خبر 2761483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha