PKK مدعی کشته شدن ۱۵۰ سرباز ارتش ترکیه شد/ کشته شدن ۵ عضو خود را نیز تایید کرد

سرویس ترکیه - PKK مدعی کشته شدن ۱۵۰ سرباز ارتش ترکیه در درگیری‌های ماه سپتامبر PKK و ارتش ترکیه شد.همچنین کشته شدن ۵ عضو خود را نیز در این ماه تایید کرد.

به گزارش کردپرس، حزب کارگران کردستان(PKK) با انتشار بیانیه‌ای مدعی کشته شدن ۱۵۰ سرباز ارتش ترکیه در درگیری‌های ماه سپتامبر PKK و ارتش ترکیه در کردستان ترکیه و اقلیم کردستان عراق شد.همچنین کشته شدن ۵ عضو خود را نیز در این ماه تایید کرد.

مرکز رسانه‌ای نیروهای مدافع خلق(HPG) شاخه نظامی PKK بیانیه ای را در رابطه با آمار درگیری‌های ارتش ترکیه و PKK در ماه سپتامبر منتشر کرد.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرات منتشر شده، آمده است: «در ماه سپتامبر حملات ارتش ترکیه به مواضع PKK در کردستان ترکیه و مناطق حفاظتی مدیا در شمال اقلیم کردستان عراق ادامه یافت. دولت AKP-MHP از تمامی عوامل خود، نیروهای شبه نظامی، پلیس و ارتش خود علیه نیروهای ما در کردستان ترکیه استفاده کرد و در ماه سپتامبر صدها عملیات را انجام داد. با این حال نیروهای PKK همه این حملات را شکست دادند. نیروهای ما در دیاربکر و بوتان با صدها تن از نیروهای ارتش ترکیه، بالگردهای تهاجمی و هواپیماهای جنگی روبرو شدند که در این درگیری‌ها چند تن از نیروهای ما با نام‌های آخین موش (هولیا دمیرر)، عگید برخودان(حبیب قره کوچ)، روهات پاسور (جهاد آی)، دمهات ستکار (چتین تمل) و رناس تولهلدان (رمضان علی‌چوموش) کشته شدند.»

همچنین در این بیانیه است: «دولت ترکیه با وجود اینکه در ماه سپتامبر ۱۵۰ سربازش در درگیری با نیروهای ما کشته شدند تنها مرگ چند سرباز را تایید کرد، برای مثال پیکر یک سرباز به نام «اونال سپاهی» در ناحیه زازپ رها شده و تابوت خالی به خانواده‌اش تحویل داده شده است.»

مرکز رسانه‌ای HPG در پایان این بیانیە، آمار خود را در رابطه با درگیری‌های ماه سپتامبر به شرح زیر اعلام کرد: « دولت ترکیه ۱۵۷ بار با انواع سلاح‌ها به مناطق حضور نیروهای PKK حمله کرد که در این هملیات‌ها ۵ تن از نیروهای ما کشته شدند. همچنین نیروهای ما نیز در پاسخ به حملات ارتش ترکیه ۵۰۷ حمله انجام دادند که در نتیجه این حملات، ۱۵۰ سرباز ارتش ترکیه کشته شدند و ۳۸ سرباز نیز زخمی شدند.»

کد خبر 2761457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha