برگزیدگان جشنواره کهن آواهای تنبور در دالاهو معرفی شدند

کرمانشاه _ هفتمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی کردی در بانزلان دالاهو با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش کردپرس، هفتمین جشنواره «کهن آواهای تنبور و موسیقی کُردی» از روز پنجشنبه ششم مهر ماه به مدت ۲ روز در روستای بانزلان شهرستان دالاهو  بخش گهواره آغاز به کار کرد.

بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در رده سنی نونهالان هفت اثر، نوجوانان ۱۲ اثر، جوانان الف هفت اثر و در رده سنی جوانان نیز هفت اثر راهی مرحله نهایی شدند و در بخش بداهه نوازی هم هفت اثر به مرحله نهایی راه یافت که در پایان و در مجموع به ۱۵ نفر از کسانی که نمرات لازم را کسب کردند در بخش های مختلف جوایزی اهدا شد.

برگزیدگان جشنواره کهن آواهای تنبور در دالاهو معرفی شدند

در این مراسم پایانی این جشنواره که با حضور هنرمندان مطرح تنبور و علاقه مندان برگزار شد، در رده سنی نونهالان ارشا کاکایی رتبه اول و ثمر عباسی و سپنتا احمدی به ترتیب دوم و سوم شدند.

در رده سنی نوجوانان هم سیدسیروان یادگاری و سارا کاکایی به صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند، رها افضلی و ایوب عباسی و یوسف عباسی و کیارش بازی دار هم به ترتیب و به صورت مشترک رتبه دوم و سوم را به دست آوردند.

یاسمین محمدی، امیرحسین محمدی و کیا صفری در رده جوانان الف به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و همچنین در رده جوانان ب گروه داوران جهاندار ملکی و آتوسا فرهادی مشترکا دوم و مهسا لطفی هم سوم شد.

در بداهه نوازی جوانان همایون کاکی اول امیرحسین شمس دوم و حافظ کریمی سوم شد و در بداهه نوازی نوجوانان هم سیدابوالفضل دوستی به مقام نخست رسید.

برگزیدگان جشنواره کهن آواهای تنبور در دالاهو معرفی شدند

خانه تنبور، یک مرکز فرهنگی هنری غیردولتی است که به همت «علی‌اکبر مرادی» از اساتید موسیقی و چهره ملی ایران اهل استان کرمانشاه روستای بانزلان بخش گهواره در مدت زمانی به طول ۱۰ سال در روستای بانزلان گوران بنا نهاده شده است. روستای بان‌زلان در ایل گوران و بخش گهواره و شهرستان دالاهو و در استان کرمانشاه قرار دارد.               

کد خبر 2761370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha