مسروربارزانی: از من در بغداد پرسیدند آیا به  عراق متعهد هستیم یا خیر؟

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ نخست‌وزیر اقلیم کردستان، در مراسم آغاز طرح شکوفایی در اربیل طی سخنانی در مورد روابط اقلیم کوردستان و دولت فدرال و طرز تفکر برخی از جریان‌های عراق گفت که، پایبندی به میهن با ایجاد ترس و وحشت و سیاست بغض و کینه و بی‌عدالتی و گرسنه نگاه‌داشتن ایجاد نخواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان ۲۴,  متن سخنرانی مسرو بارزانی در مراسم آغاز طرح شکوفایی در اربیل به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان
حضار محترم
بسیار خوش‌آمدید
از حضور همه شما متشکرم، و بسیار بسیار خوشحالم که امروز در در اینجا با شما هستم تا این طرح مهم را اعلام کنم. درعین‌حال، امروز برای ما یک روز تاریخی است، روز پیروزی اراده‌ی مردم کرد در برابر ظلم و ستمی که در حق مردم ما شده است. متأسفانه بی‌عدالتی هنوز هم  ادامه دارد و برخی از جریان‌ها فکر می‌کنند که باید مردم کردستان را تنها به خاطر درخواست حق حقوق خود جریمه کرد. حقوقی که همه‌ی ملت‌ها برای خود طبیعی می‌دانند، برای مردم کردستان آرزو کردنش را حرام تلقی می‌کنند.

ما همیشه سعی کرده‌ایم در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشیم و تمام تلاشمان این بوده که مردم ما آزادانه زندگی کنند. ما این سنت احترام به همه‌ی ملت‌ها را ادامه خواهیم داد و باهم می‌توانیم کشور شادتر و بهتری را آباد کنیم.

چند روز پیش در سفرم به بغداد، آقایی از من پرسید: «آیا به عراق متعهد هستید؟ گفتم بستگی به رفتار شما دارد.   تعهد یا وفاداری به یک کشور نمی‌تواند با ارعاب، سیاست‌های نفرت، بی‌عدالتی یا گرسنگی ایجاد شود. تعهد به کشور باید بر این اصل باشد که برابری، عدالت و عشق به اساس همزیستی ملت‌ها در یک کشور اجرا شود.   ما بر این اصل تأکید می‌کنیم که ملت‌ها در عراق یکسان باشند و عدالت برقرار باشد و سیاست شکوفایی یا پیشرفت مناطق دیگر همچون پیروزی محسوب شود و به‌هیچ‌وجه به رقابت با یکدیگر روی نیاوریم.

اکنون فضای مثبتی ایجاد شده است.   ما می‌خواهیم کشوری شادتر و مرفه‌تر با همه کسانی بسازیم که به صلح، دموکراسی، آزادی و پیشرفت اعتقاد دارند.

کد خبر 2761214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha