جمعیت نایسر با جمیعت یک شهر برابری می‌کند

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج گفت: نایسر حداقل ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که این با جمعیت یک شهر از شهرهای استان کردستان برابری می‌کند و بهتر بود که در آن فرمانداری تأسیس می‌شد.

به گزارش کرد پرس، بهروز ابراهیم‌آبادی در جلسه کمیسیون حاشیه شهر سنندج که به مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر اختصاص داشت، گفت: شهر سنندج به صورت تقریبی ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک‌چهارم آن در حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن‌آباد زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهرداری سنندج حتی یک درصد در به وجود آمدن مشکلات نایسر تأثیر نداشته است چون یکی از دلایل اصلی افزایش جمعیت این منطقه احداث سدهای اطراف شهر بوده که روستاها زیر آب رفته و روستانشینان مجبور به مهاجرت به نواحی حاشیه شهر شدند و نواحی منفصل شهری همچون نایسر را به وجود آوردند.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج افزود: سال گذشته شهرداری سنندج ۲۰ میلیارد تومان در ناحیه منفصل شهری نایسر هزینه کرده، در صورتی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون در این منطقه درآمد داشته است.

ابراهیم آبادی ادامه داد: ناحیه نایسر سنندج با توجه به زمین‌های مرغوبی که دارد می‌توانست یکی از بهترین شهرک‌های خاورمیانه شود اگر در گذشته اداراتی همچون راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن، زمین‌های آن را در اختیار می‌گرفتند و به عنوان زمین شهری به مردم واگذار می‌کردند.

وی یادآور شد: شهر سنندج به صورت تقریبی حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک چهارم آن (تقریباً ۱۲۰ هزار نفر) در حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن‌آباد زندگی می‌کنند.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج بیان کرد: نایسر حداقل ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که این با جمعیت یک شهر از شهرهای استان کردستان برابری می‌کند و بهتر بود که در آن فرمانداری تأسیس می‌شد.

ابراهیم آبادی گفت: همه ادارات در ناحیه منفصل شهری نایسر باید جوابگوی مشکلاتی باشند که منشأ آن از گذشته شکل گرفته است، چون بودجه شهرداری هم محدود بوده و نمی‌تواند به تنهایی مشکلات نایسر را حل کند.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات نایسر شاید بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داشته باشد که این از عهده شهرداری سنندج خارج است، چون باید عدالت در رسیدگی به مشکلات سایر نقاط شهر هم رعایت شود.

گفتنی است جابجایی تیرهای برق مزاحم و آسفالت برخی از خیابان‌های اصلی و معابر ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج از جمله دغدغه‌های اصلی و مطالباتی بود که نمایندگان مردم ناحیه نایسر امروز در این جلسه مطرح کردند و اعضای شورا و ادارات مربوطه در زمینه رفع این مشکلات قول همکاری لازم را دادند.

کد خبر 2761133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha