شهروندان از اعلام رمز کارت بانکی به فروشندگان پرهیز کنند

رییس پلیس فتای کردستان گفت: با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید به خصوص خرید از فروشندگان دوره گرد و دست فروش، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار آنها قرار می دهند به راحتی طعمه اسکیمر می شوند.

سرهنگ مهدی دانش پور در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، ضمن توصیه به شهروندان برای پرهیز از قرار دادن رمز خود به فروشندگان، درباره خریدهای مجازی هم هشدارهایی داد و گفت: در خرید های مجازی هم باید از سایت هایی که نماد الکترونیک معتبر دارند خرید شود.

وی به کاربران فضای مجازی هم هشدار داد از بازکردن لینک های ارسال شده به حساب کاربریشان که حاوی اعلام هدیه یا برنده شدن در بخش های مختلف اقتصادی است پرهیز کنند.

رییس پلیس فتای کردستان درباره دریافت پیامک های با مضامین قضایی از جمله ابلاغیه و احضاریه از سرشماره های غیردولتی، اظهار کرد: این پیامک ها حاوی بدافزار هایی برای خالی کردن حساب بانکی افراد است.

سرهنگ دانش پور ادامه داد: برخی پیامک ها هم که موضوع آن ابلاغیه و احضاریه است و از سرشماره های غیر دولتی به اشخاص ارسال می شود، حاوی بد افزارهایی برای خالی کردن حساب بانکی اشخاص است و باید این دسته از پیام ها از سرشماره عدل ایران صادر شده باشد.

کد خبر 2760909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha