کردستان رتبه دوم خرید تضمینی گندم کشور را به خود اختصاص داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در کردستان تا کنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده که رتبه دوم کشور را در این مورد به خود اختصاص داده است.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: میزان تولید گندم در سال زراعی جاری یک میلیون و ۳۲۰ هزار تن بوده که تا کنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آن توسط مراکز خرید، خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان کردستانی ۱۷۲ هزار میلیارد ریال است، اظهار کرد: از مجموع گندم خریداری شده در کشور ۱۱ درصد آن مربوط به کردستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳ استان کشور بیش از یک میلیون تن گندم تولید و تحویل مراکز خرید داده اند که یکی از آنها کردستان است، افزود: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در کشور به ترتیب مربوط به استان های خوزستان، کردستان و فارس است.

اسکندری ادامه داد: امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفته بود که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار آن دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار هم آبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری رکورد تولید و عملکرد در هکتار محصول گندم در استان شکسته شد، یادآور شد: در هر هکتار از اراضی دیم زیرکشت گندم به طور متوسط ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار از اراضی آبی هم ۵ تن محصول برداشت شده است.

کد خبر 2760862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha