قدرت‌نمایی و تهدید در ایلام با سلاح‌های مجوزدار

سرویس ایلام - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: متأسفانه بسیاری از جرم‌های تهدید و قدرت‌نمایی با سلاح در استان ایلام با اسلحه مجوزدار صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، اسماعیل قمری در نشست «کمیته تخصصی برای آسیب شناسی فرآیندها، رویه های اجرایی، قوانین و مقررات، مصوبات و دستورالعملهای زمینه ساز افزایش ورودی پروندههای قضایی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه» عنوان کرد: جرم قدرت نمایی و تهدید با سلاح با اینکه فراوانی بالایی در استان ندارد ولی با توجه به حساسیت و بازخورد منفی که این جرم در جامعه دارد به عنوان جرم اولویتی استان لازم است آسیب شناسی شود.

وی با تاکید بر این که کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی یکی از اهداف سند تحول قضایی است، گفت: ارائه راهکارهای علمی و پیشگیرانه در این راستا می تواند بسیار راهگشا باشد.

قمری اظهار داشت: بسیاری از موارد قدرت نمایی و تهدید با سلاح گرم در استان با سلاح های مجوز دار اتفاق می افتد که لازم است ارگان های ذی صلاح در اعطای مجوز حمل و نگهداری سلاح به افراد، دقت بیشتری داشته باشند و افرادی که دست به قدرت نمایی یا تهدید با سلاح مجوز دار می زنند، مجوزشان باطل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام افزود: برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی و همچنین تایید صلاحیت روانی توسط یک روانشناس معتمد برای افرادی که درخواست مجوز حمل و نگهداری سلاح می کنند لازم و ضروری است.

کد خبر 2760633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha