٣٨٠ تن کالا از مرز تمرچین برای تامین نیاز مواکب ارسال شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل گمرک تمرچین گفت: انتقال ٣ هزار مورد کالا به وزن ۳۸۰ تُن برای تامین نیازهای مواکب به مواد خوراکی، چادر و مواد بهداشتی در عراق به وسیله ۲۵ کامیون انجام شده‌ است.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ علی اکبر اشرفی افزود: از آغاز پیاده روی اربعین کالاهای مورد نیاز مواکب در عراق از طریق این مرز در حال انتقال است و برای اینکه امور گمرکی نیز به روال عادی خود جریان داشته باشد، سعی شده هماهنگی‌های لازم انجام شود.

او با اشاره به اینکه هیچ تعطیلی و تعللی در امور گمرکی در ایام تردد زائران وجود نداشت، اضافه کرد: به استثنای مشتقات نفتی که در این ایام محدودیت برای آن به علت احتمال اشتعال تعریف شده‌است، بقیه اقدامات و رویه های گمرکی اعم از ترانزیت و صادرات و واردات کالا به روال عادی خود جریان دارد.

مدیرکل گمرک تمرچین گفت: تمهیدات لازم را با استانداری و ستاد اربعین در راستای انجام بهینه کارها و امور مسافران انجام دادیم تا خدمات بهینه‌ای به زائران به صورت ۲۴ ساعته در این ایام صورت گیرد.

اشرفی گفت: با توجه به فاصله زمینی بسیار کم با اقلیم کردستان عراق از یک طرف و وجود اشتراکات مذهبی و قومی در ۲ کشور، مرز تمرچین پیرانشهر دارای آینده و چشم انداز بسیار خوبی برای توسعه مراودات اقتصادی بین ۲ کشور ایران و عراق است.

مرز زمینی تمرچین تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد.

این مرز در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شده و بعد از رازی در جایگاه دوم در آذربایجان غربی قرار دارد.

 در طول سال ۱۴۰۱ به طور میانگین روزانه یک هزار و ۸۷۰ نفر از پایانه مرزی تمرچین تردد کردند و ۶۴۰ دستگاه کامیون از این گمرک ترخیص شدند.

سال گذشته برای نخستین بار مرز تمرچین پیرانشهر جهت اعزام زائران اربعین حسینی بازگشایی شده بود و تعداد زیادی از زائران استان‌های شمال غرب کشور از طریق این پایانه مرزی به کربلای معلی‌ اعزام شدند.

کد خبر 2760385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha