نچیروان بارزانی: کرکوک نیازمند اجرای قوانین و دستورات است

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ رئیس اقلیم کردستان درباره اعتراضات روز شنبه در شهر کرکوک با اضهار تاسف از اینکه پاسخ معترضین با سرکوب و خشونت داده شد افزود نهادهای ذیربط دولت عراق باید راهکارهای فوری را در پیش بگیرند و این وظیفه نیروهای امنیتی است که بدون تبعیض از امنیت و آسایش همه اقلیتهای کرکوک محافظت کنند و با مهاجمین برخورد قانونی گردد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، عصر روز شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۹/۲ نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با انتشار پیامی در خصوص وضعیت شهر کرکوک اعلام کرد این وظیفه همه جریانهای سیاسی است که آرامش و ثبات امنیتی شهر کرکوک را حفظ کنند و اجازه ندهند با هیچ بهانه‌ای شرایط و وضعیت کرکوک بحرانی شود و همه خویشتن داری به خرج دهند تا شرایط عادی زندگی بر کرکوک حاکم شود.

متن بیاینه نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان

مسدود کردن راه اصلی اربیل_کرکوک در مدت شش روز گذشته اقدامی غیرقانونی بود متاسفانه ابا ین اقدام غیر قانونی تا کنون از سوی مسئولان شهر کرکوک برخوردی صورت نگرفته است. کرکوک نیازمند اجرای قوانین است به هیچ عنوان به اقدامات بیشتر غیر قانونی تن نمیدهد.

پس از آنکه نهادهای دولتی شهر کرکوک نسبت به پایان دادن به شرایط به وجود آمده در شهر کرکوک واکنشی نشان ندادند شهروندان کرد این شهر روز شنبه تاریخ ۲۰۲۳/۹/۲ دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند اما متاسافنه پاسخ آنها با خشونت و ضرب و شتم داده شد و باعث کشته شدن یک جوان کرد و زخم شدن چند نفر دیگر شد.

در حالیکه  با نگرانی زیاد تنشهای امنیتی موجود را با دقت زیر نظر داریم به شدت این اقدامات سرکوبگرانه و خشونت‌آمیز و استفاده از اسلحه بر علیه مردم عادی  که خطر جدی بر علیه همزیستی مسالمت آمیز و امنیت و ثبات جامعه محسوب می‌گردد، را محکوم می‌کینم.

نهادهای ذیربط دولت باید راهکارهای فوری را در پیش بگیرند و وظیفه نیروهای امنیتی است که بدون تبعیض از امنیت و آسایش همه اقلیتهای کرکوک محافظت کنند و با مهاجمین برخورد قانونی انجام دهند.

این وظیفه همه جریانهای سیاسی است که آرامش و ثبات امنیتی شهر کرکوک را حفظ کنند و اجازه ندهند با هیچ بهانه‌ای شرایط و وضعیت کرکوک بحرانی شود و همه خویشتن داری به خرج دهند تا شرایط عادی زندگی بر کرکوک حاکم گردد.

کد خبر 2760344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha