ورود ٤ هزار زائر خارجی اربعین به مرز بازرگان

سرویس آذربایجان‌غربی-استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۴ هزار زائر از کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان، روسیه و آلمان از مرز بازرگان وارد استان شده‌اند که با توجه به فاصله ۳۶۰ کیلومتری این مرز با مرز تمرچین، می توانند این مسیر کوتاه را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب کنند.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امشب در گفت و گویی خبری با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته مرز تمرچین برای عبور زائران اظهار کرد: در یک شبانه‌روز و به طور متوسط ۶ الی ۷ هزار زائر اربعین از مرز تمرچین تردد می‌کنند و تمهیدات حداکثری از سوی ۷۶ موکب برای اسکان و پذیرایی از زوار پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: تا کنون مرز تمرچین تاکنون میزبان بیش از ۳۵ هزار زائر اربعین حسینی بوده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیوند فرهنگی و مذهبی ایجاد شده در سایه آیین اربعین حسینی در منطقه نیز اشاره کرده و افزود: هماهنگی و استقبال اهل سنت و اقلیت‌های دینی با ایجاد مواکب از زائران عتبات عالیات، جلوه‌ای از همبستگی و وحدت اقوام و مذاهب در منطقه آذربایجان‌غربی و اقلیم کردستان عراق است.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه هزینه انتقال زوار از مرز تمرچین تا کاظمین یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی مختلف در مرز تمرچین و اربیل اقلیم کردستان عراق برای انتقال شبانه‌روزی زائران به عتبات عالیات تدارک دیده شده است.

او در پایان به پیش بینی انتقال زائران اربعین حسینی از طریق قطار و از تهران به ایستگاه نقده و سپس مرز تمرچین اشاره کرده و افزود: هماهنگی‌های لازم برای انتقال زوار تهران از طریق ترمینال غرب به مرز تمرچین نیز صورت گرفته است.

کد خبر 2760160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha