بهره برداری و کلنگ زنی ۱۸ پروژه بخش نمشیر بانه

سرویس کردستان- ۱۸ پروژه عمرانی، خدماتی و فرهنگی همزمان با ششمین روز از هفته دولت ۱۸ در بخش نمشیر و بانه کلنگ زنی و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار کرد پرس روز سه شنبه پروژه هدایت کانال آبهای سطحی بانه، افتتاح سه پروژه آموزشی در بخش نمشیر و ننور، پروژه راه روستای دارنه و سپیداره بخش نمشیر، آسفالت و بهسازی معابر روستای کانی هلوچه و سیاحومه، افتتاح چهار پروژه جهاد کشاورزی، بهره برداری از ترانس برق روستای حمزه لان، کلنگ زنی و افتتاح پروژه سه شهر کانی سور همزمان با ششمین روز از هفته دولت کلنگ زنی به بهره برداری رسید.

هدایت کانال آبهای سطحی

شهردار بانه در مراسم افتتاح کانال هدایت آبهای سطحی بانه با اشاره به سیلاب و آبگرفتی معابر محله بلوار مرزبان گفت: هدف از اجرای این پروژه اتقاء سیما و منظر شهری فضاهای مجاور محله بلوار مرزبانان و همچنین هدایت روان آبهای سطحی ناشی از سیلاب و نزولات جوی است.

سروه قادر خانزاده افزود: پروژه کانال هدایت آبهای سطحی در چهار فاز اجرایی شده فاز نخست از پل دمامه تا رودخانه اصلی شهرکه شامل ۶۰ متر پل، فاز دوم از پل دمامه تا شهرک نور به طول ۶۰۰ متر، فاز سوم از شهرک نور تا آتش نشانی به طول ۴۵۰ متر و فاز چهارم از آتش نشانی تا شهرک سپیده به طول ۴۵۰ متراجرا شد.

وی اظهار داشت: ارتفاع این پروژه ۳ متر و عرض ان چهار متر است که برای چهار فاز این پروژه  ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارهزینه به صورت پیمانی اجرا شده که اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات استانی ستاد باز آفرینی و اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

افتتاح بتن ریزی و بهسازی معابر روستای حمزه لان

بخشدار نمشیر گفت: برای اجرای بتن ریزی و بهسازی معابر روستا حمزه لان ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات بخشداری، دهیاری ومشارکت مردمی  هزینه شده که ۱۲۰ میلیون تومان با مشارکت های مردمی تامین شد. و ۲ هزار متر مربع بتن ریزی و بهسازی انجام شده است.

جعفر عبدالله پور افزود: در روستاهای بخش نمشیر ۶ پروژه  با اعتبار سه میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری ها اجرایی شده و ۵۱ میلیارد تومان توسط ادارات بخش نمشیر هزینه شده که یک چهارم اعتبارات شهرستان است.

بهره برداری از ترانس برق روستای حمزه لان

رییس شرکت توزیع برق شهرستان بانه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون شبکه برق ۱۲۰ روستا اصلاح شده گفت: باتوجه به ساخت و سازی های که در حریم شبکه برق انجام شده  حوادثی ایجاد شده و در معرض سرقت قرار گرفته سیم های مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده که اجرای آن باعث کاهش مشکلات و کاهش فاصله ساخت و سازها شد.

 صلاح قادری افزود: برای اجرای این پروژه یک میلیارد تومان هزینه شده شبکه روشنایی ۲۶ روستای دیگر نیز اصلاح شد.

افتتاح چهار پروژه جهاد کشاورزی

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۷۴ استخر عمومی کشاورزی در بانه احداث شده برای احداث  استخر روستای کیوه رود  ۳۸۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و صورت پیمانی اجرا شد.

کریم شریفی افزود: این استخر بتنی کشاورزی ۱۰۴ متر مکعب آب ذخیره می کند که از هدر رفت آب جلوگیری می کند وکشاورزان پایین دست آن از آب این استخر بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت های مهم برای توسعه بخش کشاورزی آب و برق است، گفت: پروژه برق رسانی به مزارع کشاورزی روستای زیویه به طول یک هزار و ۱۸۸ متر، ایجاد ۲۶ تیر برق و خط فشار متوسط ۲۰ کیلو ولت است که برق چهار حلقه چاه مجوز دار را تامین می کند.

شریفی ادامه داد: ۲ ترانس ۵۰ کیلو واتی و ۲۵ کیلوواتی نیز برای آن ایجاد شده که یک میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان هزینه شده که بخشی از این اعتبارات توسط شرکت توزیع نیروی برق، بخشی نیز خودیاری مردم و جهاد کشاورزی تامین کرده که ۲۴ هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی اظهار داشت: تامین برق اراضی کشاورزی  روستای زیویه سالانه از مصرف ۱۲ هزار لیتر از سوخت های فسیلی جلوگیری می کند و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بانه به اشاره به افتتاح نمادین ۲ پروژه دیگر به مناسبت هفته دولت گفت: سالانه برای توسعه باغات انگور نهال رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد از محل اعتبارات سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به تامین نهال روستای نجنه علیا اختصاص یافته که ۴۵ هکتار باغ انگور دیم در ۲۰ روستا شهرستان بانه اضافه شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه های دیگر ایجاد سامانه های هلال آبگیر است که اجرای این طرح نفوذ پذیری آب را افزایش، کاهش خطرات آتش سوزی و از هزینه صرفه جویی می شود که برای اجرای ایجاد سامانه های هلال آبگیر ۱۰۰ هکتار اراضی مجهز  شده و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

افتتاح سه پروژه آموزشی

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه امسال تا اول مهر ۱۴ واحد آموزشی با بیش از ۶۰ کلاس درس تحول آموزش و پرورش داده می شود گفت: پروژه ۲ کلاسه روستای مالته با ۷۶ متر مربع بنا و با اعتبار یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

اقبال صالحی اضافه کرد: پروژه ۲ کلاسه روستای گوره دار ۷۶ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان و پروژه یک کلاسه روستای کارسوله بخش ننور با اعتبار ۸۵۵ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات محرومیت زدایی جایگزین مدارس کانکسی و سنگی احداث شده است.

آسفالت و بهسازی معابر روستای کانی هلوچه و سیاحومه

رییس بنیاد مسکن شهرستان بانه گفت: آسفالت و بهسازی معابر روستای کانی هلوچه با عملیات اجرایی تخریب و آوار برداری،زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت با مشارکت بنیاد مسکن، دهیاری و بخشداری نمشیر انجام شد.

بختیار خدری افزود: برای اجرای این پروژه ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان هزینه شده که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن و مابقی اعتبارات توسط بخشداری و دهیاری تامین شده که مساحت این پروژه ۶ هزار متر مربع است.

وی اظهار داشت: در روستای سیاحومه نیز ۱۱ مزار متر مربع آسفالت و بهسازی معابر انجام شده

پروژه راه روستای دارینه و سپیداره بخش نمشیر

رییس راهداری، حمل و نقل جاده ای شهرستان بانه گفت: پروژه راه روستای دارینه به طول سه هزار و ۴۰۰ متر،عرض پنج متر و ۵۰ سانتی متر، ضخامت پنج سانتیمتر با اعتبار بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

رحمان عبدالهی افزود: پروژه راه روستایی سپیداره به طول۲ هزار و ۲۰۰ متر عرض پنج متر و ۵۰ سانتیمتر، ضخامت پنج سانتیمتر و اعتبار هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با احداث سه ابنیه به بهره برداری رسید.

کلنگ زنی و افتتاح پروژه سه شهر کانی سور

شهردار کانی سور گفت: برای احداث پارک تفریحی شهر کانی سور بیش یک میلیارد تومان هزینه شده و مساحت این پروژه یک هزار و ۳۰۰ متر مربع است که به  صورت امانی توسط شهرداری انجام شده است.

کاوه صبوری افزود: پروژه روکش آسفالت خیابان شهر کانی سور با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۳۵۰ متر اجرا شد که قیر آن از طریق قیر رایگان شهرداری ها تامین شده است.

وی اظهار داشت: از یک دستگاه کا ال ۱۹، ۲۴ توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به شهرداری کانی سور اهدا شده و یک دستگاه تراکتور ۴۷۵ اتاق دار جفت دیفرانسل دهیاری روستای کوخان نیز رونمایی شد.

صبوری با اشاره به کلنگ زنی ساختمان آتش نشانی شهر کانی سور افزود: برای احداث این  ساختمان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط استانداری اختصاص یافته و این پروژه  در زمینی به مساحتی ۶۰۰ متر مربع در ۲ طبقه احداث می شود.

وی گفت: این ساختمان ۲ منظوره است که یک طبقه به ساختمان شهرداری و یک طبقه به ساختمان آتش نشانی اختصاص می یابد که با توجه به برآوردهای اولیه بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کد خبر 2760154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha