مرز خسروی ۲۴ ساعته پذیرای زوار حسینی است

سرویس کرمانشاه _ وزیر کشور گفت:مرز خسروی سال گذشته برای تردد زائران اربعین بازگشایی شد و امسال با مساعدت دولت عراق و تضمین امنیت در طرف عراقی به صورت 24 ساعته پذیرای زائران است.

به گزارش کردپرس، احمد وحیدی امروز در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون حدود 50 هزار زائر از این مرز عبور کرده‌اند عنوان کرد: امکانات مناسبی در این مرز تأمین شده و استاندار با همراهی سایر مسئولان استانی و ملی ظرفیت‌های مناسبی را ایجاد کرده‌اند.

وحیدی با اشاره به اینکه حدود 12 هزار مترمربع سایبان همراه با مه‌پاش در مرز خسروی ایجاد شده است گفت: توسعه دروازه‌های ورودی به عراق و توسعه و ایجاد راه‌های جدید همچون جاده برکت از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه حمل و نقل و تردد زائران در مرز خسروی به سهولت در حال انجام است بیان کرد: تمرکز و تراکمی در مرز ایجاد نشده است و در پایانه متعلق به عراق نیز وضعیت مناسبی برقرار شده است که زائران در منطقه منذریه با وسایل حمل و نقل به راحتی خود را به شهرهای عراق برسانند.

وی گفت: امروز از مرز مهران نیز بازدیدی داشتیم و تردد در این مرز نیز به راحتی در حال انجام است و تاکنون حدود 300 تا 350 هزار نفر از این مرز عبور کرده‌اند.

وحیدی با بیان اینکه در مرز شلمچه نیز وضعیت مناسبی حاکم است و زائران نیز رضایت دارند افزود: امید دارم مجموعه خدمتگزاران و دستگاه‌ها بتوانند رضایت زائران را در این مسیر معنوی فراهم کنند.

وزیر کشور گفت: در مجموع تا صبح امروز حدود 600 هزار زائر اربعین از کشور خارج شده‌اند و شاید تاکنون به 700 هزار نفر رسیده باشد.

وی افزود: با توجه به تعدد مرزها برای ورود به کشور عراق، از زائران درخواست می‌شود مرزهای متعدد از جمله مرز خسروی با زیرساخت‌های مناسب موجود را انتخاب کنند که به راحتی و سرعت بیشتر به مقصد برسند.

وحیدی بیان کرد: از ابتدا بنابر این بود که زائران در سامانه سماح ثبت‌نام و مرز مورد نظر برای ورود و خروج را انتخاب کنند که براساس آن برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر انجام شود و توصیه می‌شود همین روال را ادامه دهند.

وزیر کشور گفت: همچنین از زائران درخواست می‌شود بنابر شرایط گرم هوا زمان عبور و مرور خود را به ساعات ابتدایی صبح یا غروب به بعد موکول کنند که دچار گرمازدگی نشوند.

کد خبر 2759968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha