هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری از طریق سایت های همسریابی

رئیس پلیس فتا استان کردستان از وقوع کلاهبرداری از طریق سایت های همسریابی خبر داد و گفت: پلیس گردانندگان این کانال ها را شناسایی و با آنان برخورد خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ مهدی دانش پور از وقوع کلاهبرداری از طریق سایت های همسریابی خبر داد و گفت: مجرمان سایبری با هویت های جعلی تحت عنوان همسریابی و با تبلیغات اغوا کننده، اقدام به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات کارت های بانکی شهروندان می کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان به ویژه جوانان هرگز به سایت های همسریابی اعتماد نکنند، افزود: متأسفانه این روزها در فضای مجازی موضوع همسریابی زیاد به چشم می خورد و این در حالی ست که هیچ مرجع رسمی و دارای مجوزی در این زمینه در فضای مجازی وجود ندارد و صرفا جهت کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ترفند جدید کلاهبردان در فضای مجازی ویژه این ایام، اظهار کرد: مجرمان سایبری با سوء استفاده از ایام اربعینی حسینی با شگردهای مختلف تحت عنوان «جمع آوری نذورات و کمک به کوکب های اربعین، دریافت ارز و یا وام و دریافت گذرنامه فوری» فعالیت کرده و قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند. هم استانی ها به اینگونه تبلیغات در شبکه های اجتماعی و یا منابع نامعتبر اعتماد نکنند.

سرهنگ دانش پور به انواع جرائم فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: ۷۲ درصد جرایم رایانه ای در کردستان مربوط به مسائل مالی، ۱۴ درصد جرائم اخلاقی و ۱۴ درصد نیز سایر جرائم است.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش داده یا از طریق شماره تلفن۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 2759750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha