مشکل عدم پرداخت سهم اقلیم کردستان از سوی بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ هیأت اقلیم کردستان در بغداد تاکنون با دولت عراق در خصوص موضوع بودجه به توافق نرسیده‌اند دولت عراق نیز اعلام کرده است ماه آینده تنها ۵۴۶ میلیارد دینار به اقلیم کردستان پرداخت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از هاولاتی، با اینکه  دو روز از سفر هیأت اقلیم کردستان و دیدار با هیأت دولت عراق می‌گذرد اما دو طرف تا کنون به هیچ توافقی دست نیافته‌اند.

نرمین معروف عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق پیشتر اعلام کرده بود که در هفته آینده بغداد سهم اقلیم کردستان را ارسال خواهد کرد و تا ابتدای ماه آینده نیز حقوق دو نهاد را پرداخت می‌کند.

اما براساس گزارشات رسیده دولت عراق به هیأت اقلیم کردستان اعلام کرده است که سهم اقلیم از بودجه عمومی ماهیانه ۵۹۸  میلیارد است که برای ماه جاری ۵۷ ملیارد دینار برای بازپرداخت وام بانک تی بی آی از آن کسر می‌شود با این حساب ۵۴۶ میلیارد دینار به اقلیم کردستان پرداخت می‌شود.

این در حالی است که هیأت اقلیم کردستان می‌گوید ماهیانه برای پرداخت حقوق همه کارمندان نیاز به مبلغ ۹۳۰ میلیارد دینار پول دارد.

در هفته جاری هیأت اقتصادی دولت عراق در اقلیم کردستان به منظور تسویه حساب درآمدهای دولت اقلیم کردستان در بغداد حضور داشت و قرار است هر سه ماه یکبار تسویه حسابهای مالی را انجام دهد تا از میزان درآمد اقلیم کردستان و تعداد کارمندان مطلع شود چون دولت عراق به اقلیم کردستان گفته است که تعداد حقوق بگیران شما بسیار زیاد است.

کد خبر 2759629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha