اهمیت شعر عاشورایی در بیان مظلومیت امام حسین (ع) است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اهمیت و ارزش شعر عاشورایی در این است که شاعران توانمند با زبان زیبای شعر مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را فریاد بزنند.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در اختتامیه کنگره شعر عاشورایی در قروه، با بیان اینکه شعرایی که در این کنگره شعر خواندند حس و حال بسیار زیبایی را ایجاد کردند که قابل بیان نیست، گفت: اگرچه بنده اهل فن نیستم اما هرآنچه از این اشعار برآمد سرشار از زیبایی و بسیار وزین بود.

وی اظهار کرد: حضرت علی اصغر سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله حسین(ع) بود اگر چه کربلا سرشار از صحنه های مظلومیت قیام حسینی است، اما همین یک صحنه سندی محکم برای اثبات مظلومیت قیام امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: اهمیت و ارزش شعر عاشورایی در این است که شاعران توانمند با زبان زیبای شعر مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را فریاد بزنند.

حجت الاسلام پورذهبی ادامه داد: تک تک صحنه های کربلا برای اثبات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کفایت می کند، این صحنه بسیار شورانگیز است و باید گفته و بیان شود.

وی با تاکید براینکه زبان هنر بهترین و تاثیرگذارترین زبان برای انتقال فرهنگ عاشورایی است، یادآور شد: شعر عاشورایی به همت شاعران می بالد، شاعران اسلامی اشعار زیادی در مورد امام حسین(ع) سروده اند که بسیار زیبا و دلنشین است.

ارسال ۳۳۲ اثر به کنگره شعر عاشورایی کربلا

امام جمعه قروه و دبیر شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه نیز در این مراسم با بیان اینکه این کنگره امسال در ۲ بخش عاشورایی و ایثار و شهادت برگزار می شود، بیان کرد: ۳۳۲ اثر از ۲۶ استان و ۵۶ شهر به این کنگره ارسال شد که نشان از اقبال شعرا دارد.

حجت الاسلام عابدین رستمی از افزایش ۱۰ درصدی استقبال شعرا از این کنگره خبر داد و گفت: عبدالجبار کاکایی، محی الدین آیینی و علی احسان فریدونی، آثار ارسالی به کنگره را داوری می کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه این کنگره که یک میراث معنوی است، باید از دالان های تاریخی بگذرد و آثار باید ماندگار شود، افزود: قروه دروازه فرهنگی کردستان است.

دبیر شانزدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه با اشاره به اینکه کنگره عاشورایی با وحدتی مثال زدنی ۱۶ دوره برگزار شده است، اظهار کرد: در طول این ۱۶ دوره، ۱۶ جلد کتاب عاشورایی رونمایی شده است.

کد خبر 2759627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha