شناسایی و معرفی ۱۴ نفر از عوامل آتش سوزی جنگل های مریوان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: ۱۴ نفر از عوامل آتش سوزی های اخیر جنگل های مریوان به مراجع قضایی معرفی شدند که یک نفر عامل عمدی بود.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: از این تعداد ۱۲ نفر در ذغال گیری فعالیت داشتند و یک نفر کار حمل ذغال را انجام می داد.

وی اظهار کرد: این افراد ۴ روز بعد از وقوع آتش سوزی های اخیر بازداشت شدند و ۳۴ کوره ذغال گیری منهدم، ۱۰۱ کیسه ذغال و ۲ دستگاه حامل آن توقیف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: ورود ۳ فروند بالگرد برای اطفای آتش سوزی در عرصه های طبیعی مریوان، در کشور بی نظیر بود.

شریفی پور با بیان اینکه آتش سوزی در «ئاسنه وه» از سمت عراق شکل گرفته و به خاک ایران نفوذ کرده بود، ادامه داد: همه تجهیزات از جمله ۴۰ دستگاه دمنده و و ۱۵ دستگاه خودروی کمک دار در مریوان به همراه ۷۰ پرسنل کارآمد منابع طبیعی استان از همه شهرستان ها بکار گرفته شد.

شریفی پور یادآور شد: در بررسی میدانی آتش سوزی ها مشخص شد که انسان در ۹۰ درصد آتش سوزی عرصه های طبیعی نقش دارد و ۳۰ درصد بصورت عمدی است.

وی بیان کرد: در طول ۳ روز آتش سوزی جنگل های مریوان ۷۰ پرواز با ۲۸۰ هزار لیتر آبگیری انجام گرفت و با ورود بالگرد سوم در روز سوم، مدت زمان آبگیری از ۱۷ دقیقه به ۶ دقیقه کاهش یافت.

کد خبر 2759541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha