۲۰ درصد واحدهای شهرک های صنعتی کردستان به انبار تبدیل شده اند

فرماندار شهرستان سنندج گفت: ۲۰ درصد واحدهای شهرک های صنعتی استان کردستان به انبار و شرکت های خدماتی تبدیل شده است که با توجه به نبود زمین صنعتی باید از ادامه این روند جلوگیری کرد.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در جلسه تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تغییر کاربری یافته شهرک های صنعتی ۱ و ۲ سنندج، با تاکید بر اینکه در این شهرک ها باید فعالیت های تولیدی و صنعتی انجام شده در جهت اشتغالزایی باشد، گفت: با توجه به کوتاهی های گذشته ۲۰ درصد این واحدها به انبار و خدماتی تبدیل شده و باید با برنامه ریزی از ادامه این روند جلوگیری و نیز به ماهیت اصلی خود برگردد.

وی تغییرات صورت گرفته را در ۳ حالت انبار، خدماتی و استیجاری که بعضا به صورت تولیدی است، عنوان کرد و افزود: در فاز نخست برای واحدهای که به انبار تبدیل شده اند ضرب العجل تعیین شود که در اسرع وقت به امر تولید و صنعتی اختصاص یابد و در مراحل بعد واحدهای خدماتی تعیین تکلیف شوند.

فرماندار شهرستان سنندج اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان در شهرک جدید سرنجیانه اولویت واگذاری را به کسانی بدهد که هم اکنون در شهرک شماره ۱ و ۳ در سوله های استیجاری مشغول تولید هستند.

عسکری ادامه داد: در شهرک جدید سرنجیانه سنندج در واگذاری ها تعهد قانونی و حقوقی گرفته شود تا کار صنعتی و تولیدی در واحدها انجام و صاحبان سوله ها حق واگذاری به غیر کار صنعتی را ندارند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت میزان اجاره بهای واحدهای که در آنها کار تولیدی می شود، یادآور شد: دستگاه های متولی از ظرفیت های قانونی استفاده کنند.

کد خبر 2759481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha