آذربایجان غربی نیازمند ۵ هزار کلاس درس/عدالت آموزشی در حق استان رعایت نشده است

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی به ۵ هزار کلاس درس بیشتر برای رسیدن به میانگین کشوری نیاز دارد، ضمن آنکه در سال‌های گذشته‌، عدالت آموزشی در حق آذربایجان غربی در سطح کشور رعایت نشده، در میان شهرستان های استان نیز شاهد توزیع عادلانه امکانات آموزشی نیستیم.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان در نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران این مجموعه در آذربایجان غربی به توسعه فضای آموزشی در دولت سیزدهم جهت تامین عدالت آموزشی نیز تاکید کرده و افزود: برای جبران عقب افتادگی ها در حوزه آموزش و پرورش استان، نیازمند حمایت های ملی هستیم.

معتمدیان همچنین با تاکید بر تداوم نهضت مدرسه سازی و بهبود سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی، گفت: در برنامه توسعه هفتم، جبران عقب افتادگی های استان در حوزه آموزش و پرورش پیش بینی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های های آموزش و پرورش استان برای مولدسازی گفت: از مولدسازی برای جبران بخشی از نیازهای آموزش و پرورش استان استفاده می شود.

او در ادامه تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش را از اولویت های آذربایجان غربی عنوان کرده و افزود: برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز می توان از ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان، پیام نور و آزاد اسلامی برای تامین نیروی انسانی در این حوزه استفاده کرد.

استاندار آذربایجان غربی به تصویب ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حوزه آموزش و پرورش استان در سفر سال گذشته رئیس جمهور نیز اشاره کرده و اظهار کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم، در سفرهای شهرستانی حداکثر توجه و حمایت را در تخصیص اعتبار به حوزه آموزش و پرورش داریم.

معتمدیان همچنین با اشاره به امکان جبران بخشی از عقب افتادگی های حوزه آموزش و پرورش از طریق مولدسازی املاک، افزود: آذربایجان‌غربی‌ آمادگی کامل دارد تا طی همکاری با وزارت آموزش و پرورش، از ظرفیت مولدسازی برای جبران بخشی از نیازهای آموزشی استان استفاده کند.

او در پایان با یادآوری تاکید دولت سیزدهم بر امر محرومیت زدایی، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بر موضوع جبران عقب افتادگی های آذربایجان غربی در حوزه آموزشی، نگاه ویژه داشته باشد.

کد خبر 2759361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha