سهم کردستان از منابع عمومی کشور ۳۰۲۴ میلیارد تومان است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: از مجموع مصارف ۱۳ هزار و ۵۶ میلیارد تومانی درآمد پیش بینی شده دولت در سال جاری، سهم استان کردستان از منابع عمومی تنها ۳ هزار و ۲۴ میلیارد تومان است.

به گزارش کرد پرس، اکبر محمدی در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان کردستان با اشاره به سهم استان کردستان از درآمد های دولت در سال جاری، گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۴ میلیارد تومان سهم استان از درآمدهای دولت در سال جاری در نظر گرفته شده است که این رقم معادل ۵ دهم درصد درآمدهای دولت در سال جاری است.

وی با اشاره به اهمیت تحقق درآمدهای مصوب در استان، افزود: یکی از وظایف اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان در کنار برنامه ریزی لازم جهت تحقق سهم استان از درآمدهای دولت، شناسایی ظرفیت های جدید درآمدی استان است که باید این موضوع در سال جاری با جدیت هرچه تمام تر پیگیری شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد از درآمدهای استانی از محل های حاصل از پرداخت های مالیاتی تامین می شود، افزود: باید با نظارت و کنترل بیشتر از فرارهای مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی با فعالیت های پرحجم اقتصادی در سال جاری جلوگیری شود.

ارائه گزارش ۴ ماهه درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۲ و بررسی راهکارهای وصول درآمدهای پیش بینی شده در قانون بودجه سال جاری و ظرفیت های مندرج در آن، گزارش آخرین وضعیت پرونده مالیاتی شرکت طلای زرکوه و شرکت صبانور، گزارش میزان وصول درآمدهای واریزی ترانزیت بازارچه های مرزی و سهم استان از برگشت منابع حاصله از آن توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و در پایان گزارش عملکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص عملکرد موضوع جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون ششم و درآمد حاصل از بهره مالکانه و حقوق دولتی معادن از مهمترین موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

کد خبر 2759328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha