پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به دارندگان مدرک فنی و حرفه ای در کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان با اشاره به اینکه مدارک فنی و حرفه ای در ۱۲۸ کشور دنیا معتبر و قابل ارائه است، گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی ویژه دارندگان مدارک فنی و حرفه ای در استان در نظر گرفته شد.

به گزارش کرد پرس، فردین وکیلی ترویج مهارت آموزی را از برنامه های اولویت دار سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: ۱۶ مرکز مهارت آموزی در سطح استان فعالیت داشته که اساتید مجرب و باسابقه به صورت رایگان به هنرجویان آموزش می دهند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و تجهیز هر یک کارگاه در شرایط کنونی ۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد، افزود: از جوانان دعوت می شود که برای استفاده از این امکانات در کارگاه های آموزشی شرکت کرده و در ترویج فرهنگ مهارت آموزی نقش خود را ایفا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با تأکید بر اینکه خانواده ها فرزندان خود را جهت اشتغال زدایی و درآمدزایی به سمت مهارت آموزی هدایت کنند، اظهار کرد: جوانان تنها دنبال استخدام در نهادهای دولتی نباشند و عمر چندین ساله خود را صرف اینکه در دستگاه ها جذب شوند، نکنند.

وکیلی از آغاز طرح تابستانه مهارت در استان خبر داد و ادامه داد: در قالب این طرح سنین ۱۲ تا ۱۵ سال تحت عنوان مهارت آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز مهارت های فنی و حرفه ای را در استان کردستان به صورت رایگان آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد های مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت های کسب و کار در دانش آموزان، از اهداف و برنامه های طرح تابستانه مهارت است، یادآور شد: ۳۵ عنوان دوره در این طرح در بازه زمانی ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان بیان کرد: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی ویژه دارندگان مدارک فنی و حرفه ای در استان در نظر گرفته شد که ۲۱ میلیارد تومان آن جذب و کسانی که شغل ایجاد و آموزشگاه  راه اندازی کرده، وام دریافت کرده اند.

کد خبر 2759124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha