ثبت سفارش ۲۳۱ هزار دانش آموز کردستانی در سامانه کتاب درسی

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تاکنون بیش از ۲۳۱ هزار نفر از دانش آموزان استان در سامانه کتاب درسی (سیدا) ثبت سفارش کرده اند که این تعداد ۷۳ درصد دانش آموزان استان را شامل می شود.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال در گفت و گو با رسانه های کردستان، گفت: از مجموع ۲۳۸ هزار و ۵۳۱ دانش آموز ثبت نام شده استان در سامانه سیدا تاکنون، ۲۳۱ هزار و ۹۶ نفر موفق به ثبت سفارش کتب درسی خود شده اند و کردستان در این زمینه رتبه هفتم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت سفارش کتب سال تحصیلی آینده دانش آموزان میان پایه فعلا به پایان رسیده است، افزود: در حال حاضر ثبت سفارش پایه های ورودی فعال است و دانش آموزان میان پایه باید در انتظار زمان تمدید ثبت سفارش کتب درسی بمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در زمینه تحویل کتب درسی نیز اظهار کرد: کتب درسی پایه اول به همه شهرستان ها و مناطق استان ارسال شده و پایه های دیگر نیز به تدریج در حال ارسال است، ضمن اینکه آغاز تحویل کتاب به مدارس مطابق شیوه نامه اعلامی وزارتخانه، ۱۱ شهریور بوده و مدارس نیز می توانند از ۱۸ شهریور به تحویل کتاب درسی به دانش آموزان اقدام کنند.

ناظمی جلال با بیان اینکه دانش آموزان برای دریافت کتاب های درسی خود باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کنند، ادامه داد: امکان ویرایش و اصلاح سفارش کتب درسی نیز وجود دارد که بر اساس اعلام از سوی وزارت آموزش و پرورش به اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی می شود.

وی یادآور شد: اولیا، دانش آموزان و مدارس می توانند به صورت گروهی و فردی با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز، پس از ثبت نام در سیدا، به سامانه مربوطه به نشانی www.irtextbook.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند.

کد خبر 2759053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha