خرید تضمینی گندم در کردستان به ۶۸۷ هزار تن رسید

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیر) تا نهم مرداد سال جاری به ۶۸۷ هزار و ۱۱۱ تن رسیده است.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۶۸۷ هزار و ۱۱۱ تن به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۵ هزار و ۶۹۳ تن عنوان کرد و اظهار کرد: میانگین قیمت محاسبه شده خرید تضمینی گندم در استان ۱۵۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ۸۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است، افزود: تاکنون ۳۲۳ میلیارد و ۱۲۸ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده که معادل ۳ درصد کل مبلغ گندم خریداری شده است.

صالحی ادامه داد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۷۱ هزار و ۷۶۴ تن، سقز با ۱۳۵ هزار و ۸۹۰ تن، قروه با ۱۲۲ هزار و ۵۴۹ تن و دهگلان با ۱۱۵ هزار و ۵۷۶ تن است.

وی یادآور شد: همچنین میزان خرید گندم در شهرستان های دیواندره ۶۳ هزار و ۸۸ تن، کامیاران ۵۶ هزار و ۵۲۲ تن، سنندج ۱۱ هزار و ۶۶۸ تن، بانه ۴ هزار و ۳۹۳ تن، مریوان ۳ هزار و ۳۴۰ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۳۲۱ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان بیان کرد: تاکنون مجوز حمل گندم به میزان ۱۶۲ هزار و ۸۲۱ تن به استان‌های البرز، تهران، گیلان، اصفهان، قم، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

صالحی بیان کرد: بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح زیر کشت گندم، پیش بینی می شود افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری شود، هر چند که بر اساس میزان برداشت تا کنون، ممکن است میزان خرید به یک میلیون تن هم برسد.

کد خبر 2758979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha