حزب دمکرات کردستان: به نفع است که کردها با دو فهرست در انتخابات شورای استانی کرکوک مشارکت کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ مسئول شاخه ۳ حزب دمکرات کردستان در کرکوک با اعلام اینکه شرایط سیاسی و منفعت مملکت ایجاب می‌کند که دو لیست متشکل از چند حزب برای برگزاری انتخابات کرکوک تهیه شود افزود فردا لیست را تهیه می‌کنیم اما انتظار داریم که این زمان برای یک هفته تمدید شود.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، محمد کمال مسئول شاخه ۳ حزب دمکرات کردستان به صفحه رسمی این حزب اعلام کرد که ما مشغول تشکیل ائتلاف در کرکوک با تعدادی از احزاب برای مشارکت در انتخابات شوراهای استانی هستیم شرایط سیاسی و منفعت مملکت ایجاب می‌کند که دو لیست متشکل از چند حزب برای برگزاری انتخابات کرکوک تهیه شود فردا آخرین روز تهیه این لیست است که باید آن را تهیه کنیم.

وی همچنین گفت: «انتظار می رود این مهلت به مدت یک هفته تمدید شود اما اگر این زمان تمدید نشود فردا خود آن را تهیه می‌کنیم چون با تعدادی از احزاب به توافق رسیده‌ایم و با تعدادی دیگر نیز در حال انجام مذاکرات هستیم. از این رو ما به عنوان حزب دمکرات با تعدادی از احزاب با هم مشارکت می‌کنیم و بقیه نیز با هم یا با چند لیست می‌توانند مشارکت کنند این امر در چارچوب تصمیم دفتر سیاسی و رئیس بارزانی است که چگونه در این انتخابات شرکت کنیم.»

وی با اعلام اینکه امادگی خوبی برای برگزاری انتخابات دارند افزود لازم است که آوارگان هم برای رای گیری حضور داشته باشند و در کرکوک رای خود را به صندوق بیاندازند.

قرار است در تاریخ ۱۸ دسامبر سال جاری انتخابات شوراهای استانی عراق برگزار شود هرچند که احزاب کردستانی بر تهیه یک لیست در انتخابات مناطق مورد مناقشه تاکید می‌کنند اما حزب دمکرات کردستان حاضر نیست که با اتحادیه میهنی کردستان در یک لیست قرار گیرد.

کد خبر 2758879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha