درخواست بغداد برای تسویه حساب مالی با اربیل، علت تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق علت تاخیر درپرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان را درخواست بغداد برای تسویه حساب مالی با اربیل اعلام کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری«ناس نیوز» غریب احمد درگفتگو با رسانه های اتحادیه میهنی کردستان با بیان اینکه دلیل عدم انتقال حقوق کارکنان اقلیم کردستان ازسوی دولت فدرال به حساب اربیل، درخواست بغداد برای تسویه حساب های مالی با دولت اقلیم کردستان است، گفت:مقامات عراقی با ارسال پیامی برای هیئت اقلیم کردستان خواستار تسویه حساب مالی بااربیل شده اند که این موضوع به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان اقلیم انجامیده است.

وی خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان پیشتر پایبندی خود را به توافقات صورت گرفته با عراق اعلام کرده بود، اما مشخص نیست که چرا تاکنون اقدامات عملی برای تسویه حساب های مالی قدیمی بین بغداد- اربیل انجام نشده است.

 گفتنی است که پیشتر، پیشوا هورامی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان، اعلام کرده بود که تامین حقوق و دستمزد و استحقاقات مالی اقلیم بر عهده دولت عراق است.

وی بابیان اینکه موضوع حقوق و دستمزد،مهمترین مسئله و  اولویت برای دولت اقلیم کردستان است،افزود: اکنون که درآمدهای نفتی در اختیار دولت عراق است، بغداد مکلف به تامین حقوق و استحقاقات مالی  دولت اقلیم کردستان بر اساس قانون بودجه است، لذا این موضوع نباید بیش از این به تعویق بیفتد.

کد خبر 2758761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha