آب منطقه ای مدعی شد: بهره برداری از سد چراغ ویس، سقز را از تنش آبی دور کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سقز از شهرهای بدون تنش آبی است که امسال سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب آن، به بهره برداری کامل می رسد.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد در حاشیه بازدید از سد چراغ ویس و تصفیه خانه آب شرب شهر سقز به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سد و تصفیه خانه آب شرب شهرستان سقز از جمله طرح های اولویت دار وزارت نیرو است و دولت سیزدهم بر خاتمه این طرح ها تأکید ویژه دارد، همچنین نظر به تزریق اعتبارات کافی به این طرح ها، در سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این سد و تصفیه خانه آن خواهیم بود.

وی افزود: از عمده اهداف مهم این طرح ها می توان به ایجاد زیرساخت های مناسب برای بخش کشاورزی، افزایش اشتغال در منطقه، مهاجرت معکوس و تأمین نیاز آبی حدود ۵ هزار هکتار از ارضی پایاب سد تنظیمی چراغ ویس و تأمین آب شرب سالم شهروندان فهیم سقز، اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان به تصفیه خانه شهرستان سقز نیز اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه این پروژه جزء طرح های نیمه تمام و اولویت دار وزارت نیرو می باشد پس از تلاش جهادی مجموعه این شرکت، تصفیه خانه مدول اول خاتمه یافته و مدول دوم نیز بزودی به بهره برداری می رسد.

آریانژاد به مجموعه اقدامات اثرگذار حوزه آب در سقز نیز اشاره کرد و ادامه داد: سد چراغ ویس، تصفیه خانه شماره ۲ سقز با ظرفیت نهایی ۶۰۰ لیتر بر ثانیه، اجرای خط انتقال آب خام به طول ۲۶.۵ کیلومتر با لوله فولادی ۸۰۰ و ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ از سد چراغ ویس به تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲، اجرای خط انتقال آب پاک به طول ۶ کیلومتر با لوله فولادی هزار میلیمتر، از عمده اقدامات اثربخش این شرکت در راستای تأمین  آب شرب سالم و پایدار این شهرستان است.

کد خبر 2758584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha