ریبر احمد: اختلافات مالی با دولت فدرال مانع از اجرای قطعنامه شورای امنیت شده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، تاکید کرد که مسائل مالی بین اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق، مانع از اجرای کامل یک قطعنامه شورای امنیت شده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان 24، ریبر احمد، وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، روز پنجشنبه 20/ 7/ 2023در نشست شورای عالی بانوان که برای بررسی اجرای قطعنامه ١٣٢٥ شورای امنیت سازمان ملل متحد، در اربیل، پایتخت اقلیم برگزار شد، اظهار داشت که مسائل مالی بین اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق، مانع از اجرای کامل آن قطعنامه شده‌اند.

اقلیم کوردستان و دولت فدرال بر سر سهم اقلیم از بودجه عمومی عراق اختلاف دارند، به طوریکه در نتیجه آن اقلیم با بحرانهای مالی بسیاری مواجه شده است.

آقای ریبر احمد، در این نشست از جامعه بین‌الملل خواست که به رفع اختلافات مالی بین اربیل و بغداد کمک کنند، تا اقلیم با عبور از بحران مالی، قادر به اجرای قطعنامه‌ها از جمله قاطعنامه ١٣٢٥، باشد.

قطعنامه ١٣٢٥ در سال ٢٠٠٠ از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد و یک سند بین‌المللی درباره زنان، صلح و امنیت است.

وزیر امور داخلی اقلیم کوردستان، همچنین از همکاری‌های خانم دنا زوربا، مدیر برنامه سازمان ملل برای حمایت از حقوق زنان، با دولت اقلیم کوردستان در پیشبرد امور زنان، قدردانی کرد.

کد خبر 2758518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha