حضور ۳۰ هزار فلامینگو در تالاب های اقماری دریاچه ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از حضور بیش از ۳۰ هزار فلامینگو در تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه خبر داد.

سعید شهند، در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه دریاچه ارومیه یکی از مهمترین و بزرگترین زیستگاه های پرنده فلامینگو در خاورمیانه است، افزود: پرنده فلامینگو در سواحل، جزایر و مصب های رودخانه هایی که وارد دریاچه ارومیه می شوند آشیانه سازی و جوجه آوری می کند و بخش قابل توجهی از آنها در طول سال ساکن جزایر و تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مانند تالاب درگه سنگی ، کانی برازان و سولدوز هستند.

 او وجود آرتمیا در دریاچه ارومیه را از مهمترین دلایل حضور فلامینگو در این پارک ملی دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار فلامینگو در تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه حضور دارد.

شهند گفت: مطالعات در حوزه جمعیت شناسی این پرنده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام می شود و کارشناسان حیات وحش با حلقه گذاری جوجه های فلامینگو مسیرهای مهاجرتی این گونه را شناسایی می کنند.

او ادامه داد: به طور کلی فلامینگو های دریاچه ارومیه ٣ مقصد مهاجرتی دارند که شامل اقیانوس هند در جنوب شرق کشور، تالاب شادگان در جنوب کشور و حوزه دریای مدیترانه در منطقه شمال آفریقا هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی حضور فلامینگو ها در تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در دسته جات بزرگ را نشانگر وضعیت مطلوب زیستگاه ها دانست و افزود : نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بصورت شبانه روزی تالاب ها و زیستگاه های حیات وحش را پایش و کنترل می کنند و با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار در استان ، با متخلفین برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

کد خبر 2758085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha