سرقت از موزه ارومیه با ابزار آلات کاشی کاری انجام شد بود!!

سرویس آذربایجان غربی- دو هفته پس از اعلام سرقت از موزه مردم شناسی ارومیه، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از دستگیری سارق این موزه و کشف کلت کمری مسروقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، مرتضی صفری در این باره اظهار کرد: متاسفانه چند هفته پیش به‌دلیل نقص فنی دوربین یکی از اتاق‌های موزه مردم‌شناسی یک قبضه کلت کمری فلزی با دسته چوبی ۳۰ سانتی‌متری توسط سارقان مورد دستبرد قرار گرفت.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در همان ساعات اولیه موضوع سرقت به مراجع انتظامی و آگاهی استان اطلاع داده شد و اقدامات لازم برای دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت‌.

او ادامه داد: در نتیجه تعاملات و پیگیری‌های عوامل یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با ماموران نیروی انتظامی و تلاش‌های کارگاهان ویژه اداره آگاهی استان، یکی از سارقان موزه دستگیر و کلت کمری فلزی در محل اختفای وی کشف شد.

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اقدامات انجام یافته در این ارتباط گفت: سارق به حرفه کاشی‌کاری مشغول بوده و برای سرقت اسلحه مذکور از ابزارآلات کاشی‌کاری استفاده کرده است.

 سرهنگ صادق شکری تصریح کرد: درنتیجه تلاش‌های کاراگاهان ویژه معلوم شد هیچ فردی از داخل و یا خارج از موزه در این سرقت وی را همراهی نکرده و سارق بنا به تصمیم شخصی و اعتماد به حرفه و تخصص خود اقدام به سرقت کرده است.

گفتنی است؛ ١٩ خرداد ماه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ارومیه گفته بود: اخیرا بدلیل اشکال فنی دوربین یکی از اتاقهای موزه مردم شناسی یک قبضه اسلحه کمری دوره معاصر در موزه مردم شناسی ارومیه مورد سرقت قرار گرفت.

کد خبر 2757398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha