صعود تیم های عملیاتی هلال احمر کردستان به ارتفاعات چهل چشمه

سرویس کردستان – نیروهای عملیاتی هلال احمر 10 شهرستان کردستان به بلندترین قله منطقه چهل چشمه صعود کردند.

به گزارش کردپرس - تیم های کوهستان و عملیاتی جمعیت هلال احمر کردستان یکی پس از دیگری از تمام شهرستان های استان وارد دیواندره شدند تا در روستای بست مانور دو روزه خود را آغاز کنند. این مانور به میزبانی شهرستان دیواندره برنامه ریزی شده بود.

صعود تیم های عملیاتی هلال احمر کردستان به ارتفاعات چهل چشمه

تیم های عملیاتی با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در محل مانور دو روزه در روستای بست مستقر و به برپایی اسکان اضطراری آغاز بکار کردند.

دکتر پیام جلالی ضمن بازدید از اسکان تیم های حاضر و حضور در ارتفاعات چهل چشمه اظهار کرد: این مانور با هدف توان افزایی نیروهای عملیاتی استان کردستان و آموزش مین و مواد منفجر نشده باقی مانده به میزبانی شهرستان دیواندره در کوه های چهل چشمه برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با ابراز رضایت از اجرای منظم بیان کرد: 10 تیم 5 نفره از تمام شهرستان های استان کردستان در این مانور حضور داشتند. از ستاد نیز تیم های آنست (آمادگی و نگهداری سگ‌های تجسس) و موتوری تیم های حاضر را همراهی کردند.

وی افزود: در روز دوم مانور به بهترین شکل ممکن نیروهای امدادی حاضر در مانور در قالب یک تیم به قله قولی زلیخا با ارتفاع 3173 متر کوه های چهل چشمه صعود کردند.

دکتر جلالی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مانور شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروهای امدادی کردستان است. تمامی موارد مدنظر احصا و برای تقویت یا رفع کردن آنها برنامه ریزی خواهیم کرد.

از جمله نکات مهم این مانور آمادگی جسمانی سطح بالای اکثریت نیروهای امدادی هلال احمر استان کردستان و برنامه ریزی دقیق اجرای مانور بود. تمام تیم ها ظهر روز سه شنبه وارد محل برگزاری مانور و غروب روز چهارشنبه محل را ترک کردند.

صعود تیم های عملیاتی هلال احمر کردستان به ارتفاعات چهل چشمه

منطقه چهل چشمه در مابین شهرستان های سقز، دیواندره و مریوان قرار گرفته است. بلندترین قله آن 3173 متر ارتفاع دارد. این منطقه به دلیل وجود آبشارهای زیبا و پوشش گیاهی بی نظیر و غنی مورد علاقه کوهنوردان است. هر سال در فصل بهار و تابستان افراد زیادی برای کوهنوردی به ارتفاعات چهل چشمه صعود می کنند.

کد خبر 2757376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha