هدف از حمله به بیمارستان تل‌رفعت جلوگیری از محاکمه اعضای داعش است

سرویس سوریه - TEV-DEM از بمباران هوایی بیمارستان تل‌رفعت به عنوان یک نسل‌کشی جدید نام برد و هدف از آن را جلوگیری از محاکمه اعضای داعش توسط مدیریت خودگردان دانست.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای از بمباران هوایی بیمارستان تل‌رفعت به عنوان یک نسل‌کشی جدید نام برد و هدف از این حمله را جلوگیری از محاکمه اعضای داعش توسط مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه دانست.

به نوشته آژانس خبری هاوار، TEV- DEM بیانیه‌ای درباره حمله هوایی جدید دولت ترکیه به بیمارستان تل‌رفعت منتشر کرد و اعلام کرد که دولت ترکیه به منظور جلوگیری از برگزاری روند محاکمه اعضای داعش توسط مدیریت خودگردان حملات خود را تشدید کرده است.

در ادامه TEV-DEM به حمله ارتش ترکیه به بیمارستان تل‌رفعت اشاره کرد و گفت: حمله هوایی دولت ترکیه علیه بیمارستان تل‌رفعت جنایت و نسل‌کشی جدیدی است که هدف آن از بین بردن جان هزاران بیمار،  و توقف حمایت از آنها و مجبور کردن آنها به مهاجرت است. این تنها بیمارستانی است که با وجود حملات روزانه دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن و تحریم‌های اعمال شده توسط دولت دمشق، شبانه‌روزی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند.

TEV-DEM در ادامه بیانیه خود ابراز داشت که بر اثر این حمله، بیمارستان آسیب دیده و کار بیمارستان متوقف شده است و عدم فعالیت این بیمارستان جان هزاران خانواده کرد و عرب در منطقه را تهدید می کند.

 TEV-DEM همچنین بیان داشت که سازمان ملل متحد و سازمان های مرتبط با حقوق بشر و صلیب سرخ بین‌المللی مسئول این حملات هستند و اعلام کرد که سکوت آنها در برابر جنایات دولت ترکیه منجر به یک فاجعه واقعی خواهد شد.

کد خبر 2757214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha