وجود ۸۴۰۰ ویلا باغ غیر مجاز در ارومیه/ دولت قیمت نان یا یارانه آن را افزایش دهد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون از ۸۴۰۰ ساختمان غیر مجاز (ویلا باغ) در ارومیه، فقط هزار ساختمان ویلا باغ تخریب شده است.

به گزارش کردپرس، خسرو شهبازی ۲۰خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جهادکشاورزی استان برگزار شد، تصریح کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال ۱۳۷ طرح کشاورزی افتتاح و ۱۳ پروژه نیز کلنگ زنی می شود. برای این ۱۵۰ پروژه ۵۷۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ۱۲۳۲نفر نیز اشتغال پایدار ایجاد می‌شود. 

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی ارومیه با تکنولوژی روز و با هزینه ۲۹۰ میلیارد تومان با اشتغال ۲۰۰ نفر در هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید. 

او با اشاره به اینکه ۳۰درصد محصولات کشاورزی کشور در استان تولید می شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال میزان تولید محصولات کشاورزی ۱۷درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. 

شهبازی گفت: در سال جاری در  ۲۲۵هزار هکتار از اراضی گندم عملیات مبارزه با علف های هرز و در ۱۴۶هزار هکتار نیز عملیات مبارزه با سن گندم و در ۸۵۰هزار هکتار نیز عملیات مبارزه با سایر بیماری ها انجام شد.

او ادامه داد: تاکنون از طریق اجرای طرح مهار آبهای مرزی ۶۰هزار هکتار از اراضی دیم استان زیر کشت رفته و تا پایان سال جاری نیز ۲۵هزار هکتار نیز زیر کشت خواهد رفت همچنین از سهمیه ۳۱هزار هکتاری کشت چغندر تاکنون ۳۰هزار و ۵۰۰هکتار زمین زیر کشت چغندر رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: سال گذشته در بازار سیب از افزایش قیمت و صادرات بهترین عملکرد را سازمان از خود نشان داد و محل های جمع آوری حاشیه های جاده و ضایعات سیب به حداقل رسید.

او با مشکل جوجه ریزی  ادامه داد : بر خلاف برخی از ادعاها در بحث مرغ هم سازمان بموقع ورود کرد و از مردم خواهش کردیم در توزیع و مصرف کمک کنند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند. البته برخی از چالش ها و مشکلات به سایر وزارت‌خانه ها بر می‌گردد که باید کمک می کردند.

شهبازی در خصوص مشکل نان و قیمت کیسه آرد هم گفت : جهاد کشاورزی در حوزه سهمیه بندی آرد مسئول نیست و سایر ارگان ها باید مدیریت کنند. برای مدیریت نان، دولت یا باید یارانه نان را افزایش دهد و یا قیمت نان افزایش یابد.

کد خبر 2756851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha