محکومیت ۳۰ نفر از مدیران، شهرداران و کارکنان دستگاه های اجرایی کردستان

رییس کل دادگستری کردستان از صدور حکم محکومیت ۳۰ نفر از مدیران، شهرداران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی از محکومیت قطعی ۳۰ نفر از مدیران، شهرداران و کارکنان دستگاه های اجرایی سطح استان، متعاقب بررسی گزارش های بازرسی کل استان کردستان در  دادگستری استان در مبارزه قاطع با فساد در دستگاه های اجرایی و اعلام جرم علیه خاطیان خبر داد.

وی تدلیس در معاملات دولتی، اهمال و کوتاهی در انجام وظایف منجر به تضییع  اموال دولتی، جعل و استفاده از سند مجعول، تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی، اختلاس، ارتشا و گزارش خلاف واقع را از مهم ترین عناوین جرایم ارتکابی این افراد متخلف عنوان کرد و گفت: در جریان این رسیدگی ها، برای تعداد ۱۳ نفر مدیر و شهردار، یک نفر معاون، ۱۳ کارمند، ۳ نفر کارشناس رسمی و یک نفر شخص حقیقی مرتبط با این جرایم، آرای محکومیتی از قبیل حبس، جزای نقدی، انفصال موقت، شلاق و رد مال صادر شده است.

رییس شورای قضایی کردستان با بیان اینکه مجموعه قضایی استان در برخورد با فساد، هیچ خط قرمز و ملاحظه ای ندارد، از اهتمام بیش از پیش دستگاه قضا در استان جهت امید بخشی و ارتقای اعتماد عمومی، قطع دست مفسدان و صیانت از بیت المال و احیای حقوق عامه خبر داد.

کد خبر 2756740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha