ابهام جدی در صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه

سرویس جهان- منابع صنعت نفت و گاز هشدار داده اند نباید انتظار داشت صادرات نفت خام اقلیم کردستان به ترکیه، به این زودی از سر گرفته شود.

به گزارش کردپرس، صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق، به دلیل اختلافات میان ترکیه و دولت مرکزی عراق که منجر به رای دیوان داوری بین المللی به نفع عراق و به ضرر ترکیه شد، از بیش از دو ماه پیش متوقف شده است. با این که بارها وعده از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق داده شده، این مسئله همچنان دارای ابهام است.

سه نشریه اقتصادی اویل پرایس، بلومبرگ و MEES در گزارشهای جدید خود از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق در آینده ای نزدیک را بعید دانسته اند.

اویل پرایس با اشاره به اظهارات اخیر مقامات اقلیم کردستان و دولت مرکزی درباره ادامه اختلافات نفتی و بروز اختلاف جدی بر سر لایحه بودجه کل عراق هشدار داده است از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان عراق با ابهام جدی روبروست.

نشریه بلومبرگ هم نوشت انتخابات ترکیه و تشکیل کابینه جدید دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان هم به عنوان یکی از عوامل ادامه توقف صادرات نفت خام بیان شده بود، به رفع این مشکل کمکی نکرده است.

هفته نامه اقتصادی MEES هم که به بازار نفت و گاز اختصاص دارد، هشدار داده است توافقات میان اربیل و بغداد بنیان اصولی و قوی ندارد و این توافقات شکننده نمی تواند مسائل مهمی مانند مالکیت نفت و گاز در اقلیم کردستان و یا مسدود شدن خط لوله نفت اقلیم کردستان-ترکیه را حل کند.

کد خبر 2756736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha