نمایندگان شیعه و اتحادیه میهنی توافق کرده‌اند تا به پیشنهاد های یکدیگر -به ویژه در خصوص پیشنهادهای تازه- رای دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شوان محمد عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق در اظهاراتی گفت: نمایندگان شیعه و اتحادیه میهنی توافق کرده‌اند تا به پیشنهاد های یکدیگر -به ویژه در خصوص پیشنهادهای تازه- رای دهند

به گزارش کردپرس به نقل از سایت هاولاتی شوان محمد عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق در اظهاراتی گفت که جریانهای بغداد هم در زمینه تشکیل دولت هم در ائتلاف اداری دولت و ارسال لایحه بودجه با ما توافق کرده اند اکنون چه معنایی دارد که ۱۰ نماینده شیعه تمامی توافق ها را کنار می گذارند به همین دلیل ما می‌خواهیم این تغییرات متوقف شود.

این عضو مجلس نمایندگان عراق از فراکسیون حزب دموکرات افزود: تغییرات تنها مربوط به دو بند لایحه بودجه نیست بلکه مجموعه ای از موانع وضع شده اند؛ اقلیم کردستان با نفت مناطق موصل و کرکوک ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می کند اگر نفت این مناطق از آن کسر شود قادر نیستیم حتی ۲۵۰ هزار بشکه نفت نیز صادر کنیم و بر اساس تغییرات ایجاد شده اگر نفت تحویل داده شده کمتر از مقدار مذکور باشد سهم اقلیم کردستان در بودجه قطع میشود.

شوان محمد همچنین افزود نه رهبران سیاسی کرد زیر بار چنین تغییراتی می روند و نه فشارها نیز عاملی خواهد بود تا ما شکست بخوریم. نخبگان منطقی جریان شیعه نیز مخالف تغییراتی هستند که رخ داده است و آشکارا آن را اعلام می‌کنند زیرا تمامی مشکلات عراق در گذشته نیز معلول بی اعتمادی ها بوده است؛ آنها امضا می کنند اما اجرا نمی کنند.

این نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس نمایندگان عراق همچنین گفت این بار نیز توافقی انجام شد و وعده اجرای آن را داده بودند اما چنین نشد نمایندگان شیعه و اتحادیه میهنی توافق کرده‌اند که به پیشنهاد های یکدیگر رای بدهند به ویژه در خصوص پیشنهادهای تازه چنین توافقی کرده اند.

نماینده مجلس عراق از فراکسیون حزب دموکرات همچنین گفت: در خصوص پس انداز حقوق ما با آن موافق هستیم اما نباید این نکته تنها بر روی کاغذ بماند بلکه باید بودجه‌ای برای آن تخصیص داده شود اینها همه بمب (بهانه) هایی هستند تا بودجه ارسال نشود.

شوان محمد در پایان افزود: توافق کرده‌ایم که ما نفت را ارسال کنیم و آن ها نیز بودجه را ارسال کنند و دولت عراق تمامی مسائل مالی نفت و بودجه اقلیم را نظارت کند. در توافق این نکته نیز ذکر شده بود که رئیس دولت اقلیم بتواند ماهانه به مقدار حقوق کارمندان از بودجه برداشت کند نه اینکه بر اساس تغییرات ایجاد شده وزیر دارایی عراق اجازه برداشت دهد  سپس رئیس دولت اقلیم بتواند پول لازم را برای حقوق هزینه کند.

کد خبر 2756533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha