اردوغان جانشین خود را انتخاب کرده است

سرویس ترکیه - اسماعیل سایماز تحلیلگر سیاسی مشهور ترکیه از تصمیم اردوغان برای تعیین جانشین خودش در دوره بعدی انتخابات خبر داد.

به گزارش کردپرس، در حالی که هنوز چند روز از برگزاری دور دوم انتخابات  ریاست جمهوری در ترکیه نگذشته است، اخباری در محافل سیاسی ترکیه مبنی بر تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای جانشین کردن سلجوق بایراکتار به جای خودش در دور بعدی انتخابات به گوش می رسد.

اسماعیل سایماز روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی روزنامه سوزجو، که معمولا از زد و بند های سیاسی در پشت صحنه سیاست ترکیه خبر دارد، این بار مدعی شد که از دوغان در حال آماده کردن دامادش سلجوق بایراکتار رئیس هیات مدیره هلدینگ بایراکتار برای جانشینی خودش در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است.

سایماز همچنین فهرستی از اسامی در نظرگرفته شده از سوی اردوغان برای تصدی پست های وزارت خانه ها را اعلام کرد. بر این اساس اردوغان، محمت شیمشک تاجر مشهور که روابط بازرگانی گسترده ای با کشورهای اروپایی دارد، را به عنوان وزیر اقتصاد در نظر گرفته است. 

اردوغان در نظر دارد هاکان فیدان یا ابراهیم کالین را به عنون ویزر امور خارجه بر سر کار بگذارد. یکی از معونان سازمان اطلاعات ترکیه (میت) نیز قرار است به جای فیدان بر کرسی ریاست این سازمان بنشیند. 

اردوغان در نظر دارد علی یرلی کایا فرماندار فعلی استانبول را به پست وزارت کشور بگمارد. اما شنیده ها حاکی از مخالفت دولت باغچه لی رهبر MHP و حامی همیشگی سلیمان سویلو با برکناری او از پست وزارت کشور هستند. محمت فاتح قاچیر یکی از افراد تیم سلجوق بایراکتار نیز برای پست وزارت صنایع در نظر گرفته شده است.

احسان یاووز قرار است به وزارت دادگستری برود و بن علی ییلدیریم نیز در جایگاه معاونت اردوغان به کار خود ادامه دهد. 

بر اساس این گزارش تنها وزیری که احتمالا در گست خود ابقا می شود، محمت نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری است.

گفتنی است، همه وزرای اردوغان به جز دو تن از آنها در انتخابات بیست و هشتمین دوره پارلمان ترکیه، راهی مجلس این کشور شدند.

کد خبر 2756443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha