هیچ قدرتی قادر نخواهد بود با رأی دادگاه عالی فدرال مخالفت کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ نماینده جنبش نسل نو ضمن اعلام اینکه هیچ قدرتی قادر نخواهد بود با صدور حکم دادگاه عالی فدرال مخالفت کند گفت: «تا کنون هفت بار زمان فعالیت پارلمان کردستان تمدید شده است. اما این بار جنبش نسل نو مانع اجرای اقدام غیرقانونی دو حزب اتحادیه میهنی و دمکرات کردستان شد.»

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، «امید محمد» نماینده مجلس عراق در فراکسیون جنبش نسل نو در برنامه «تاوتویی» شبکه NRT  اعلام کرد حکم دادگاه فدرال عراق به مثابه مهر «باطل شد» است که بر سر در پارلمان و دولت اقلیم کردستان زده شود، و هیچ جناح و حزبی نخواهد توانست با این حکم مخالفت کند چون این دادگاه، شارح قانون است.

 اگر دولت و پارلمان کردستان به حکم دادگاه عالی فدرال پایبند نباشد و به فعالیتهای خود ادامه دهند، آن وقت دولت و کابینه‌ی آینده پارلمان  اقلیم کردستان هم از نظر قوانین عراقی به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

پیشتر هم هفت بار زمان فعالیت پارلمان کردستان تمدید شده است و اپوزیسیون وقت هم تنها از طریق اطلاع‌رسانی عادی مواضع خود را مطرح می‌کرد اما اکنون و پس از آن جنبش نسل نو همانطور که خودشان ادعا می‌کنند «اپوزیسیون واقعی هستند» با تلاش نماینده‌هایش در بغداد و اقلیم کردستان توانست رای دادگاه فدرال را در زمینه شکایتی که بر علیه اقلیم کردستان تنظیم کرده بود با موفقیت بدست آورد.

همزمان براساس حکم دادگاه فدرال کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان قادر نخواهد بود انتخابات اقلیم کردستان را برگزار کند چون با تصمیم پارلمان منقضی شده فعال شده است و اطمینان می‌دهند که مشکلی برای انتخابات به وجود نمی‌آید چون کمیسیون انتخابات عراق آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است.

وی همچنین گفت: «پس از تاریخ 6 اکتبر سال گذشته تمام تصمیمات صادر شده‌ی پارلمان کردستان فاقد اعتبار قانونی هستند.»

کد خبر 2756438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha