شرایط زیستگاه های پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است

سرویس آذربایجان غربی- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شرایط زیستگاه های پارک ملی دریاچه ارومیه و زیستمندان آن مطلوب است و هیچ کمبودی در تامین آب وحوش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: در نتیجه بارش نزولات آسمانی در دو ماهه نخست سال جاری، دبی چشمه های آب شیرین در ۴ زیستگاه اصلی  پارک ملی دریاچه ارومیه افزایش یافته و بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت آب انبارهای موجود در آنها آبگیری شده است .  

او با اشاره به وجود ۱۸ آب انبار بتنی و شیب دار در این جزایر گفت : از این تعداد ۶ آب انبار در جزیره کبودان ، ۹ آب انبار در جزیره اشک ، ۱ اب انبار در جزیره آرزو و ۲ آب انبار در جزیره اسپیر وجود دارد که تامین کننده آب مورد نیاز وحوش ساکن در این زیستگاه ها هستند. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد : در حال حاضر شرایط زیستگاه های پارک ملی دریاچه ارومیه و زیستمندان آن  مطلوب است و هیچ کمبودی در تامین آب وحوش ساکن در  جزایر دریاچه ارومیه وجود ندارد.

شهند تاکید کرد:  زادآوری گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی در این زیستگاه ها در سال جاری نشانگر سازگاری و وضعیت مطلوب زیستگاهی برای این گونه ها است.

کد خبر 2756434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha