ذخیره ۲۶۰۰ نمونه خون بند ناف در کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: مرکز ذخیره سازی خون بند ناف نمایندگی استان، در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و تا کنون توانسته بیش از ۲۶۰۰ نمونه خون بند ناف را جمع آوری کند.

به گزارش کرد پرس، اکبر اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: جهاد دانشگاهی همواره سعی کرده که علم را به فناوری تبدیل کند و آن را در قالب مراکز تخصصی به صورت کاربردی درآورده و در اختیار آحاد جامعه قرار دهد.

وی فعالیت های دانش بنیان را سرلوحه امور جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: اگر این فعالیت ها در حوزه های مختلف در کشور بسط یابد، گره های مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد، چرا که فعالیت های دانش بنیان موجب ایجاد اشتغال دانش بنیان می شود و این نوع اشتغال چون با علم و معرفت همراه است، راندمان را که نیاز اصلی کشور در حوزه های مختلف است افزایش می دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان در رابطه با فعالیت های نمایندگی بانک خون بندناف در استان کردستان، اظهار کرد: این مرکز در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و تا کنون توانسته بیش از ۲۶۰۰ نمونه خون بند ناف را جمع آوری کند.

اسدی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های خوبی که تا کنون در جهاددانشگاهی استان صورت گرفته است، نمایندگی بانک خون کردستان در سال ۱۴۰۱ توانسته است رتبه نخست کشوری را در حوزه ذخیره خون بند ناف به خود اختصاص دهد.

وی افزایش میانگین ماهانه نمونه های ذخیره خون بند ناف در استان را نیازمند افزایش تبلیغات میدانی برای ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و یادآور شد: امید است بتوانیم با تلاش و برنامه ریز های درست، فرهنگ ذخیره سازی سلامت را در سطح استان کردستان افزایش دهیم.

کد خبر 2756139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha