جماعت عدالت کردستان درباره اتفاقات پارلمان کردستان و «فعالسازیِ بدون توافقِ کمیسیونِ انتخابات» ابراز نگرانی کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ جماعت عدالت اسلامی در بیانیه ای به اتفاقات پارلمان کردستان واکنش نشان داد و اعلام کرد که فعالسازی کمیسیون عالی انتخابات و اصلاح قانون انتخابات باید در مهلت قانونی پارلمان انجام می شد و برای دستیابی به اجماع جریانهای سیاسی تلاش می شد اما متأسفانه فعالسازی کمیسیون زمانی انجام شده است که مهلت قانونی پارلمان پایان یافته و شمار زیادی از نمایندگان استعفا داده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن، بیانیه جماعت عدالت کردستان درباره نشست روز دوشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۵/۲۲

به نام خداوند بخشنده مهربان

هموطنان عزیز کردستان

آنچه که امروز در پارلمان کردستان اتفاق افتاد این واقعیت را بیش از پیش آشکار می‌کند که ساختار اقلیم کردستان از نظر نهادهای قانونی و قوانین آن تایید شده است اما متاسفانه احزاب حاکم، اقلیم کردستان را روز به روز به سوی انحلال و نابودی می‌برند.

آنچه که اکنون در پالمان کردستان در زمینه فعال کردن کمیسیون و اصلاح قانون انتخابات اتفاق می‌افتد می‌بایست در زمان فعالیت قانونی پارلمان انجام می‌گرفت و برای تصویب آن تلاش می‌شد تا مردم با خرسندی در انتخابات آینده شرکت می‌کردند. اما متاسفانه این اقدامات زمانی انجام می‌گیرد که زمان فعالیت قانونی پارلمان به پایان رسیده و تعدای از اعضای فراکسیونهای مختلف استعفا داده‌اند.

ما در حزب جماعت عدالت کردستان نگرانی خود را از بوجود آمدن این شرایط اعلام می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم که این اقدام مملو از نگرانی و ناراحتی باعث مأیوس شدن آنها در راه تلاش و امید به تغییرات و اصلاحات بویژه از طریق انتخابات نشود. باید همه برای برگزاری انتخابات پافشاری کنند و هر گونه اقدامی را که باعث حذف نقش نهادهای میهنی و ناامیدی هموطنان می‌شود محکوم کنیم.

کد خبر 2756047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha