شخم زدن ٣٢ هکتار از اراضی ملی در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از شناسایی ۱۰ نفر از متخلفین تخریب ۳۲ هکتار از مراتع روستای «خورخوره» از توابع این شهرستان و تحویل به مقام قضایی خبر داد.

به گزارش کردپرس، سید انور حسینی اظهار کرد: در این تخلف ۱۰ نفر از اهالی روستا با شخم زدن اراضی ملی اقدام به تصرف بخشی از منابع طبیعی کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی شدند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه‌روزی در صورت اطلاع از هرگونه تخریب اراضی ملی به سرعت وارد عمل شده و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی با مساحت ۲۵۴ هکتار در این شهرستان تشکیل و ۶۱ فقره پرونده با مساحت ۳۲۳ هکتار رفع تصرف شده است که بخشی از آن مربوط به سال‌های قبل بود.

حسینی ادامه داد: همچنین پارسال متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان به پرداخت یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

او تصریح کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

حسینی در پایان به ایرنا گفت:  شهروندان در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و ‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای «کاولان» و «کوران» واقع شده ‌است.

کد خبر 2756046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha