اولویت دولت تسهیل در تردد زوار برای اربعین است

سرویس ایلام - وزیر کشور در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام بر تسهیل در تردد زوار تاکید و خاطرنشان کرد: برای تسریع در تکمیل پروژه‌های خاص و ضروری اربعین مانعی برای ترک‌تشریفات وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، احمد وحیدی گفت: با توجه به فرصت کم برای تکمیل پروژه‌های اربعین، مانعی برای ترک تشریفات پروژه‌های خاص اربعین وجود ندارد و این دستورالعمل به زودی ابلاغ می‌شود.

وی افزود: امسال بنا داریم زوار پشت مرزها معطل نشوند، که در این راستا افزایش درب‌های ورود و خروج در مرز در دستور کار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پارکینگ اربعین مهران باید ساماندهی شود تا در ایام اربعین مردم با مشکل مواجه نشوند، همچنین در ساماندهی پارکینگ‌ها باید همه جوانب از جمله بیمه وسایل نقلیه و وجود ماشین آتش نشانی و پیدا کردن سریع خودروهای پارک شده توسط زائران در پارکینگ‌ها دیده شود.

وحیدی بیان داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از فضاهای در اختیار برای اسکان زوار در ایام اربعین استفاده کنند و از امروز همه دستگاه ها با تمامی توان باید برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین  آماده شوند.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام نیز در جمع بندی این نشست که تا پاسی از شب در فرمانداری مهران طول کشید، با اشاره به ضرورت انسجام در خدمات‌دهی به زائران در پایانه برکت اضافه کرد: مدیریت این پایانه مهم به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان واگذار شده است و اقدامات لازم در راستای افزایش خدمات دهی به زوار از سوی این اداره کل آغاز شده است و تا اربعین تکمیل می شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌ روگذر ورودی شهر مهران نیز گفت: تکمیل این پروژه بعنوان یکی از نیازهای اساسی در کاهش ترافیک ورودی در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم این پروژه تا اربعین امسال آماده شود.

استاندار ایلام با قدردانی از تلاش رسانه‌های استان گفت: رسانه‌ها با تلاش و پشتکار خود نقش مهمی در ایام اربعین ایفا می کنند که جا دارد از این اصحاب فرهیخته قدردانی نمایم.

کد خبر 2756045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha