کاهش تولید نفت و ضرر یک و نیم میلیارد دلاری اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش رویترز، اقلیم کردستان از توقف دو ماه صدور نفت حدود یک و نیم میلیارد دلار زیان دیده و آمار تولید نفت در این منطقه هر روز کمتر می شود.

به گزارش کردپرس، صادرات روزانه حدود 470000 بشکه نفت خام اقلیم کردستان عراق از دو ماه پیش و به دنبال صدور حکم دادگاه بین المللی مالی در پاریس به نفع دولت عراق متوقف شده است. بغداد از ترکیه به خاطر صدور نفت خام اقلیم کردستان، بدون مجوز دولت مرکزی عراق شکایت کرده بود.

خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی از زیان یک و نیم میلیارد دلاری اقلیم کردستان در پی توقف دو ماهه صادرات نفت اقلیم کردستان خبر داد. دولت ترکیه با وجود درخواست شرکت بازاریابی و فروش نفت عراق مبنی بر ادامه صدور نفت، به بهانه وجود مشکلات فنی از ادامه صادرات نفت اقلیم کردستان خودداری کرده است. این در حالی است که نفت اقلیم کردستان، در حال حاضر فقط از طریق ترکیه وارد بازارهای جهانی می شود.

رویترز از کاهش صدها بشکه ای نفت اقلیم کردستان به دلیل پر شدن مخازن ذخیره نفت و عدم از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان خبر داده است.

منابع ترک به این خبرگزاری گفته اند عدم از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان دلایل سیاسی دارد و بیشتر به عدم تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مربوط است. آنها گفته اند احتمالا با تعیین رئیس جمهور جدید در ترکیه و تشکیل دولت جدید، درباره ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر 2756039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha