روزگار سخت کردها بعد از انتخابات ترکیه

سرویس جهان- روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به اشاعه هرچه بیشتر تفکر ناسیونالیستی در دوره اخیر انتخابات ترکیه، هشدار داد کردها با رویکرد خشونت آمیزتر دولت ترکیه بعد از انتخابات روبه رو می شوند.

به گزارش کردپرس، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا یکی از موفق ترین تفکرات سیاسی در ترکیه طی انتخابات اخیر این کشور را تفکر نزدیک به ناسیونالیست های این کشور دانسته و مصداق این ادعا را کسب بیش از 5 درصدی آراء انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از سوی سنان اوغان، نامزد ائتلاف آتا عنوان کرده است. این روزنامه همچنین به عملکرد  خوب حزب ناسیونالیست حرکت ملی ترکیه و متحد رجب طیب اردوغان در این انتخابات بر خلاف پیش بینی ها اشاره کرده است.

این روزنامه یکی از موارد غیرقابل انتظار در این انتخابات را اشاعه هرچه بیشتر جریان ناسیونالیست دانسته است، به طوری که کمال قلیچداراغلو نامزد احزاب شش گانه هم می خواهد برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، به پایگاه سنان اوغان به عنوان نفر سوم انتخابات متوسل شود. این در حالی است که سنان اوغان شرط حمایت از قلیچداراوغلو را حذف حزب کردگرای دموکراتیک خلقها از حضور در دولت عنوان کرده است. مسئله این است که قلیچداراوغلو در این انتخابات به صورت غیرمستقیم مورد حمایت کردها و حزب دموکراتیک خلقها قرار گرفت.

روزنامه نیویورک تایمز به این نکته اشاره کرده است که اردوغان برخلاف گذشته، به جای تلاش برای جذب رای کردها به دنبال حمایت هرچه بیشتر ناسیونالیست ها بوده و در صورت حمایت سنان اوغان از او، دولت آینده ترکیه رویکرد تهاجمی تری نسبت به اقلیتها بویژه کردها و آوارگان سوریه در پیش خواهد گرفت.

 این روزنامه هشدار داده است گسترش تفکر ناسیونالیستی در ترکیه بویژه در دولت این کشور می تواند به زیان کردها تمام شود و آنها در سال های آینده مورد بی مهری بیشتر قرار گیرند.

کد خبر 2755926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha